First Line Support
Kartena AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kartena AB i Göteborg Arbetsuppgifter och kompetenskrav
Du kommer att arbeta med first line support för ett av våra egenutvecklade system som byggts på uppdrag av en svensk myndighet. Systemet riktar sig till användare på myndigheter, företag och privatpersoner, med olika grad av kunskap. Kundkontakt kommer därför att vara en stor och viktig del av ditt dagliga arbete och det är viktigt att du enkelt och tydligt kan förmedla relativt komplicerade förlopp för såväl initierade som nybörjare.
Det är vår målsättning att du efter en tid kommer att känna dig så pass säker i din roll att du också får tid över att lägga på andra arbetsuppgifter. Det kan då bli aktuellt att arbeta tillsammans med en grupp utvecklare i en roll som fokuserar på användarens upplevelse av systemet, till exempel rådgivning för design av användargränssnitt.
Vi ser det som en viktig del av dina arbetsuppgifter att kontinuerligt utvärdera och förbättra rutiner utifrån dina dagliga erfarenheter. Du kommer att arbeta som enda supportperson så det är viktigt att du kan lösa uppgifter självständigt.
Formell kompetens
Det är mycket viktigt att du kan förstå och uttrycka dig tydligt på svenska i både tal och skrift. Även kunskaper i engelska är meriterande då det kan bli aktuellt att arbeta tillsammans med ett team av utvecklare och åtminstone en viss del av det arbetet kommer att bedrivas på engelska.
Det är en stor fördel om du har ett stort intresse för och stor vana av internet. Vi tror dessutom att du tycker om att tänka i termer av system och ser det som en fördel om du har ett analytiskt sinnelag då det alltid kan uppstå problem som inte passar in i en mall men som ändå måste lösas.
Publiceringsdatum2013-03-27BakgrundVi ser gärna att du har erfarenhet sedan tidigare av support och kundkontakt eller liknande. Framåtanda och att vilja ge god service ser vi som något viktigt för den här tjänsten, man måste själv kunna initiera kontakt i de fall det behövs. Då man arbetar med människor finns det också alltid en risk att man inte blir positivt bemött eller förstådd och det är något du måste kunna hantera på ett pedagogiskt och presigelöst sätt.
Information om oss
Kartena AB utvecklar moderna system och lösningar inom geografisk IT för kunder och partners inom ett flertal olika branscher. Våra erbjudanden inbegriper ofta system för optimering, positionering och webbaserad GIS.
Vi fokuserar på att förstå behov och olika verksamheters förutsättningar och har arbetat mycket med att sprida användningen av GIS till nya användargrupper vilket gjort oss duktiga på att utveckla användarvänliga system. Vårt engagemang är hängivet och vi vill vara en pålitlig partner med ett långsiktigt fokus. Samtidigt har vi det lilla företagets flexibilitet och har en förkärlek för nya idéer, innovation och entreprenörskap.
Våra lokaler ligger vid Lilla Torget i centrala Göteborg men vi planerar att flytta till området vid Heden och Avenyn för att dela lokaler med vårt systerbolag Mogul under maj i år. Vi har för närvarande tio medarbetare i Göteborg och en i Malmö. Vi är en liten grupp bestående av VD, säljare, projektledare och utvecklare som arbetar tätt tillsammans. Åldersmässigt är vi mellan 27-38 år.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vardagar 8-17
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-08
Endast ansökning via e-post.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@kartena.seFöretagKARTENA AB
AdressKARTENA AB
Otterhällegatan 1
41118 GÖTEBORG
KontorsadressOtterhällegatan 1
GÖTEBORG
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7777790
Faxnummer: 031-7744396
E-postadress:
info@kartena.se Jobbnummer 1505439
Observera att sista ansökningsdag har passerat.