Finsktalande supporttekniker sökes till nytt spännande uppdrag!
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vill du vara med i uppstarten av en ny servicedesk med fokus på intern felsökning i Windows-miljö? Är du tvåspråkig (finsk/svensktalande) med ett genuint intresse för IT och service? Då kan detta vara uppdraget för dig!
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid, skift (supporten är öppen dygnet runt), som för rätt person kan löpa under flera år.
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att vara en del av ett supportteam som supporterar anställda inom ett av Sveriges största företag via telefon och fjärranslutning, alla med olika teknisk nivå vilket utmanar din pedagogiska förmåga. Servicedesken ligger geografiskt i Torslanda och kommer att vara öppen dygnet runt vilket innebär att du kommer att jobba skift med rullande schema. Några exempel på uppgifter som du kommer att ta dig an är:
• Användar- och lösenordshantering
• Övrig kontoadministration/behörighetsadministration (Active Directory)
• MS Officefrågor (främst MS Office 2010)
• Windows (främst 7/8/8.1)
• VPN-problem (användare som ansluter via sin laptop hemifrån)
Vem trivs här?
Vi söker dig som har någon form av IT-utbildning (på gymnasienivå alternativt YH/KY), gärna med inriktning på teknik och/eller nätverk. Du är tvåspråkig och kan med lätthet använda telefonen som främsta arbetsredskap. Tidigare erfarenhet från servicedesk är meriterande men inte ett krav.
Det viktiga är inte antalet högskolepoäng utan ditt genuina intresse för teknik; i och med att du ständigt kommer att bemöta nya tekniska ärenden så är det viktigt att du har lätt att ta till dig ny information. Då du kommer att arbeta i en större IT-miljö så är teamet beroende av att processer följs, att kunskapsdatabaserna används i felsökningen och att alla som ringer in får ett professionellt och serviceinriktat bemötande, oavsett när de ringer och vem som tar emot samtalet.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Mer information finner du på
www.adecco.se .
Adecco IT & Engineering kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco IT & Engineering är ett affärsområde med allt från IT-specialister, till administratörer, systemarkitekter, seniora projektledare, servicetekniker, och ingenjörer m.fl. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella konecernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, Skift.
Publiceringsdatum2016-10-25ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-14
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOscar Ericson, Rekryteringsansvarig
oscar.ericson@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3125810
Observera att sista ansökningsdag har passerat.