Finsktalande IT-supporttekniker!
Human IT-Consulting Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Human IT-Consulting Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Södertälje,
Strängnäs eller i
hela Sverige Human IT fortsätter att växa och söker därför efter en finsktalande IT-supporttekniker. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support och trivs med kombinationen av att arbeta med service och problemlösning.
Rollbeskrivning
Vi söker finsktalande supporttekniker till kund inom byggbranschen som finns norr om Stockholm. Du kommer främst arbeta med support och onsite. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att du supporterar och hjälper användare med deras tekniska problem via telefon och mejl samt på plats hos användaren. Som konsult hos oss kommer du att arbeta på ett långt uppdrag då kunden har behov tillsvidare.
Uppdraget är i en avancerad applikationssupport där du kommer att lösa inkommande Incidenter & Service Request. Du ansvarar för planering och koordinering av inkommande incidenter och arbeta med utveckling och förbättring av kundnöjdhet. Du kommer att driva genomförandet av förbättringar och skapa analys samt hålla i utbildningar/genomgångar av detta. Kundens koncernspråk är engelska. I uppdraget kommunicerar du på finska och svenska med användarna.
Du som söker rollen hos oss har troligtvis gått en utbildning med IT-inriktning och har ett stort intresse för teknik. Som person innehar du pondus, är social, serviceminded och lösningsorienterad.
För att passa in i rollen ser vi gärna att du:
• Har mer än 1 års erfarenhet av arbete med IT support, gärna 2-3 år.
• Erfarenhet av Incident process och andra ITIL processer
• Van att arbeta i de större ärendehanteringssystemen
• Har vana att arbeta i produkter som exempelvis Active Directory, Microsoft klient- och serveroperativ, nätverk, Microsoft 365
• Har mycket god kommunikationsförmåga och kan formulera dig tydligt i tal och skrift på finska, svenska samt engelska.
Meriterande:
• Erfarenhet från bygg- & produktionsbranschen
• Erfarenhet av roll inom Servicedesk med arbete av KPI:er, nöjda kunder och service
• Goda kunskaper om Industrys organisation/ affärsverksamhet/ affärssystem
• ServiceNow
Vad erbjuder vi?
Hos oss på Human IT arbetar du i en platt organisation där det finns gott om möjligheter till vidareutveckling. Vi tror på långsiktighet där du får möjlighet till utbildning. På Human IT tror vi på gränsöverskridande gemenskap mellan alla anställda, även om vi inte befinner oss på samma kontor. Vi arrangerar regelbundet konsultträffar.
Publiceringsdatum2021-03-29Övrig informationTillsvidareanställning med fast månadslön. Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag. En säkerhetsprövning kan komma att bli aktuell innan anställning. Säkerhetsprövningen innebär drogtest, registerkontroll och säkerhetsprövningssamtal.
Plats: Stockholm/Solna
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och tillsvidare.
Ansökan: Vi rekryterar löpande så se till att ansöka redan idag!
Sökord: IT-support, Supporttekniker, Helpdesk, Onsite, 1st line, 2nd line, Konsult, Stockholm, Heltid, Finska
Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHuman IT-Consulting Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Human IT-Consulting Sverige AB (org.nr 556542-0550),
https://humanit.se/ Arbetsplats Human IT
Jobbnummer 5660000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.