Finansiell controller till redovisningsenheten

Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenh. samt stöd, redovisn / Controllerjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenh. samt stöd, redovisn i Nacka

Nu söker vi en finansiell controller till redovisningsenheten som kan och vill bidra till utvecklingen i en av Sveriges mest expansiva kommuner.

Vill du bli vår nya kollega?

Ditt uppdrag
Redovisningsenheten är en del av kommunens stöd- och servicefunktion och på enheten arbetar cirka 30 personer. I enhetens uppdrag ingår bland annat att kvalitetssäkra redovisningen, stötta verksamheterna i redovisningsfrågor, ansvara för leverantörs- och kundfakturaprocesserna samt förvalta kommunens ekonomisystem.

Som finansiell controller på redovisningsenheten kommer du att ingå i en grupp av ekonomer som arbetar verksamhetsnära och vara ett stöd till chefer, businesscontrollers och medarbetare främst inom den sociala omsorgsprocessen. I arbetsgruppen finns mycket kompetens och erfarenhet, där finns stöd och möjlighet att diskutera frågor, där samarbetar man för att tillvarata kommunens totala perspektiv. Åsa Kroksgård, biträdande chef på redovisningsenheten, är närmaste chef för den här rollen och leder gruppen för att samordna rapporteringen och ekonomistödet till verksamheterna. Hon är själv erfaren ekonom och leder med förtroende för varje medarbetares förmåga.

Du kommer få möjlighet att;

- Göra periodstängningar och säkerställa att enheterna har ett rättvisande resultat och dokumenterade balansposter.
- Följa upp att alla inom verksamheten känner till och följer uppsatta rutiner.
- Löpande utvärdera arbetssätt och rutiner med fokus på att minska risker och se över möjligheter att digitalisera och processutveckla.
- Vara en stöttande roll gällande frågor som rör ekonomiskt utfall, uppföljning och utredning.

I tjänsten ingår också;

- Bokföring, interna debiteringar och Kundfakturering.
- Att ta fram underlag för likviditet, moms och budgetarbete.
- Sköta vissa processpecifika arbetsuppgifter t.ex rörande moms, bidrag och olika typer av externa rapporteringar.

Är det här du?
Tjänsten omfattar många olika kontaktytor, så för att trivas bör du vara serviceinriktad, uppskatta samarbete med andra och vara van att arbeta mot ledning och chefer. Du känner dig trygg med redovisningsfrågor och rapporteringskrav inom den sociala omsorgsprocessen och uppskattar att dela med dig av din kunskap. Du förväntas att arbeta självständigt och driva egna frågor, så du behöver tycka om att ta eget ansvar och initiativ. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en hög kommunikativ förmåga, är pedagogisk, driftig, strukturerad och en god analytiker.

Din erfarenhet

- Universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
- Erfarenhet av offentlig verksamhet och specifikt den sociala omsorgsprocessen
- Minst fem års arbetslivserfarenhet.
- Mycket goda kunskaper i Excel.

Meriterande

- Erfarenhet av ekonomisystemet Unit4 ERP (tidigare UBW och Agresso).

Vi erbjuder
Vill du arbeta i en kommun som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga, då är det här rätt arbetsplats för dig.

Blir du vår nya kollega så erbjuder vi dig ett stimulerande arbete i en öppen och kreativ miljö med engagerade kollegor. Här finns frihet och möjlighet att arbeta hemma, gym i huset, friskvårdsersättning samt växling av semesterersättning mot fler semesterdagar och möjlighet till friskvårdstimme. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus, 15 min med buss från Slussen och 20 minuter från Gustavsberg.

Intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mig, Åsa Kroksgård, Bitr. enhetschef på redovisningsenheten. på asa.kroksgard@nacka.se, 08-718 76 73 https://www.linkedin.com/in/Ã¥sa-kroksgÃ¥rd-45831079/

Vi ser fram emot att få din ansökan!

Sista ansökningsdag är 2022-09-18



Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-09-05

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenh. samt stöd, redovisn

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/550".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nacka kommun (org.nr 212000-0167)

Arbetsplats
Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenh. samt stöd, redovisningsenheten

Kontakt
Åsa Kroksgård, biträdande enhetschef
08-7187673

Jobbnummer
6947611

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenh. samt stöd, redovisn

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenh. samt stöd, redovisn: