Finansadministratör till Alecta Kapitalförvaltning
Ogunsen AB (publ) / Backofficejobb / Stockholm
2023-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Finansadministratör till Alecta Kapitalförvaltning" (publicerad 2023-03-27) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Är du i början av din karriär och vill du arbeta med administration av spännande investeringar hos en av Sveriges största kapitalförvaltare? Vill du bidra till att trygga framtiden för våra 2,6 miljoner pensionskunder? Vi på Alecta arbetar aktivt för en mer långsiktig och hållbar finansmarknad. Vi har dessutom en vision om att bli världens mest effektiva tjänstepensionsbolag så att vi kan ge en så bra pension som möjligt till våra kunder.
Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag hos SJR med ambitionen om en anställning hos Alecta efter sex månader. Vi ser gärna tillträde på tjänsten under mars/april månad.
Rollen & Teamet
Som finansadministratör arbetar du med administration av Alectas finansiella tillgångar och betalningsflöden till och från Alecta. Business Support består av nio personer och de önskar nu förstärka gruppen med en ny medarbetare. Business Support 's uppdrag är att stödja:
• Kapitalförvaltning; värdepappersadministration, säkerhets- och likvidhantering, myndighetsrapportering samt daglig pris- och limitkontroll.
• Ekonomiavdelningen; bokslut och underlag till årsredovisning avseende finansiella tillgångar.
• Ekonomi, Kund och HR; leverantörsbetalningar, pensioner till kunder och löner till anställda.
I rollen som finansadministratör kommer du också att arbeta med matchning av aktier, räntebärande och derivat. Du har daglig kontakt med Alectas depåbank i samband med settlement och tjänsten innefattar även Collateral Management; utväxling och rapportering. Arbetat görs huvudsakligen i finanssystemet SimCorp Dimension och kontakter på engelska förekommer dagligen, såväl muntligt som skriftligt.
Alecta erbjuder
Vi erbjuder dig en dynamisk och flexibel arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter i ett professionellt och yrkesskickligt team med modernt ledarskap. Vi värdesätter ett positivt, kreativt och decentraliserat arbetsklimat. Vi sitter centralt i Stockholm på Regeringsgatan och du kommer även att ha möjlighet att under delar av din arbetstid arbeta på distans.
Publiceringsdatum2023-03-22ProfilVi söker dig som är i början på din karriär och vi ser gärna att du är nyutexaminerad från högskola/universitet. För att lyckas i rollen som finansadministratör har du ett strukturerat och noggrant arbetssätt och du gillar att arbeta mot uppsatta leveranstider. Du är driven, målmedveten och du tar gärna egna initiativ samt har en hög serviceinvå.
Så ansöker duVi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-20.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Alecta
Alecta är förvaltare av tjänstepension sedan starten 1917 och är ett av Europas största pensionsbolag med 2,6 miljoner privatkunder och 1100 miljarder i förvaltat kapital som vi investerar i aktier, räntor och alternativa investeringar. Vi arbetar för att leverera god avkastning och låga kostnader till våra kunder på ett ansvarsfullt och hållbart sätt. Vi investerar våra kunders pengar så att människor, miljö och samhälle mår bra på lång sikt. Kulturen hos oss präglas av enkelhet, kundfokus och ansvar och stor vikt läggs vid att vara en attraktiv arbetsgivare där vi strävar efter att arbeta smartare och effektivare än våra konkurrenter. Vi är ca 320 medarbetare och sitter centralt i Stockholm.
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (
https://sjr.se/integritetspolicy/) Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Jobbnummer 7576710
Observera att sista ansökningsdag har passerat.