Financial Controller till Easy Depot AB
Ogunsen AB (publ) / Controllerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Malmö,
Staffanstorp,
Lund,
Kävlinge,
Trelleborg eller i
hela Sverige Vi vet att några av Sveriges största företag började sin resa i garaget. Vi vet också att gamla strukturer och långa kontrakt riskerar att få goda företagsidéer att ligga kvar i byrålådan eller får småföretagaren att dra i handbromsen. Easy Depot är ett nytt fastighetskoncept med framtidens verksamhetslokaler. Med smarta lösningar i en hållbar miljö och med flexibla kontraktstider bidrar vi till att skapa tillväxt hos småföretagare. Inom 7-10 år ska vi etablera 100-150 fastigheter på attraktiva lägen runt om i Sverige. Genom att ständigt utmana fastighetsvärlden med flexibilitet, smarthet och nytänkande ger vi företag utrymme att utvecklas och upptäcka mer.
Easy Depot är alldeles i början av en fantastisk tillväxtresa och söker nu en handlingskraftig Financial Controller som drivs av att få arbeta i en snabbväxande och entreprenörsdriven organisation där fokus blir att skapa tydliga strukturer och en smidig digital plattform som lägger grunden för framtida framgångar.
Rollen som Financial Controller innebär ansvar för finansiella processer, bokslut och rapportering till ägare och myndigheter samt kravställning och samarbete med externa samarbetspartners inom outsourcade tjänster så som löner och löpande redovisning. Som Financial Controller arbetar du nära CFO, VD och affärsutvecklingsansvarig med att bygga en effektiv och skalbar ekonomifunktion som möjliggör en snabb tillväxt.
En central del av vår affär är en smidig digital plattform, från digital kundupplevelse till effektiv ekonomisk och teknisk förvaltning och som Financial Controller blir du en viktig del i utvecklingen av detta. Arbetet kommer att vara ytterst varierat med allt från avtal med leverantörer och frågor kring skatt och moms till budgetarbete och analyser och underlag till bolagets långsiktiga strategier.
Huvudsakliga ansvarsuppgifter
Förutom att ansvara för att sätta upp långsiktiga finansiella processer blir dina huvudsakliga ansvarsområden att:
• Säkerställa korrekta bokslut och rapportering i tid och enligt lagar och regler
• Säkerställa goda relationer med ägare, investerare, bank och myndigheter
• Hantera risk, likviditet, intern kontroll och välfungerande samarbete med revisorer
• Tillhandahålla kvalitativt underlag till olika business case och strategiska diskussioner
• Säkerställa en effektiv förvaltning som kan hantera 100 - 150 fastigheter med allt vad det innebär kring hantering av hyresgästavtal, underhåll och nyinvesteringar.
För att kunna bidra både till våra kort- och långsiktiga mål och bygga ett team som blir framgångsrikt tillsammans behöver du vara trygg i din redovisningskompetens och kunna ta ett helhetsansvar för koncernens finansiella processer och struktur. Samtidigt måste du trivas i och kunna bidra till en entreprenörsdriven och snabbrörlig verksamhet genom att ha både erfarenhet och integritet nog för att kunna skapa sådana strukturer och processer. Du bidrar till ett öppet arbetsklimat genom en positiv inställning och ett proaktivt och lösningsorienterat synsätt. Du blir en viktig del i arbetet med att identifiera finansiell risk och att ta fram relevant beslutsstöd tillsammans med CFO och VD. Du trivs att arbeta operativt och för dig är det naturligt att ta ansvar och driva förändring när det behövs.
Vem söker vi?
Vi ser att du har en universitetsexamen inom ekonomi eller motsvarande samt minst fem men gärna fler års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi. Det är meriterande med en bakgrund inom revision men du behöver framför allt erfarenhet av en roll med helhetsansvar för bokslut och rapportering för ett bolag eller för flera dotterbolag. Vi tror att du har drivit ett antal budgetprocesser tidigare och att du är väl bekant med arbete inom prognos och finansiell uppföljning. Du bör ha viss kunskap inom koncernredovisning och har du dessutom hunnit skaffa dig erfarenhet från fastighetsbolag är detta starkt meriterande.
Du som person
Även om din erfarenhet är viktig så kommer vi att lägga minst lika stor vikt vid dig som person och där är din vilja att utvecklas tillsammans med oss avgörande. Det är viktigt för oss att du är självgående, har hög integritet och en utpräglad förmåga att prioritera och ta ansvar för att leverera det som behövs när det behövs. Samtidigt som du är jordnära, rak och gillar att arbeta operativt har du en entreprenörsdriven och orädd sida som gör att du kan växla upp och se helheten och driva den framåt tillsammans med resten av bolaget.
Du trivs i en platt organisation med snabba beslutsvägar med både utrymme och förväntan att ta stort eget ansvar. Du har även en kommunikativ sida och en förmåga att skapa goda relationer med leverantörer, kunder, samarbetspartners och ägare vilket skapar förutsättningar för en god förståelse för verksamhetens långsiktiga utveckling och behov.
Varför Easy Depot?
Hos oss på Easy Depot får du på riktigt vara med från början och bygga någonting nytt och unikt. Vi är stolta över vår vision och den kultur som genomsyrar bolaget på alla plan från första spadtaget till långsiktig strategi. Vi har siktet inställt på att skapa någonting helt unikt från grunden och du har chansen att bli en central del av denna utveckling. Samtidigt har vi starka och erfarna ägare i ryggen som ger oss en långsiktig trygghet, kan det bli bättre?
Publiceringsdatum2023-01-18Så ansöker duI denna rekrytering har Easy Depot valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på 0766-471614. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan.
Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen, allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy:
https://sjr.se/integritetspolicy/Titel: Financial Controller
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Kontakt Tomas Vinnersten
0766-471614 Jobbnummer 7357764
Observera att sista ansökningsdag har passerat.