Field application engineer (FAE)
Technogarden / Datajobb / Göteborg
2018-10-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Field application engineer (FAE)" (publicerad 2019-06-03) ⬅️
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Technogarden i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Till gänget på bilden söker vi nu en Supporttekniker / Field application engineer (FAE).
Vi har fått Techships (
https://techship.com/) förtroende att identifieradera derasnästa kollegaoch söker därför dig som vill växa med ett dynamiskt start-up som mognat och nu mer upplevs som ett familjärt grown up. En medelålder på lite dryga 30, möjlighet attfå jobba med den senaste tekniken samt ibästa tänkbara lokaler, i centrala Göteborg.Sympatiska och välrenommerade chefter, goda utvecklingsmöjligheter. Alltså det vi på Technogarden identifieratsom ett #karriärkloktval.
Techship är ett dynamiskt företag i en expansiv IoT-bransch. Fler än vi har uppärksammat dem, utmärkelserna haglar över bolaget. Techship är nummerasom ett sk" Superföretag (
https://techship.com/news/techship-nominated-to-superforetag/), därtill flerfaldig vinnare av DIs gasselpris.
För att kandidera för rollen som Supporttekniker / Field application engineer (FAE) har du bra koll på IT, gillar affärer och är en fena på att etablera relationer. Din roll är att bistå med support, tekiktstöd tillika vara länken mellan kund och den egna organisationen.
Du kan vara nyexaminerad ingengör eller från någon relevant YH-utbildning, kanske har du gjort några år som konsult men saknar samhörigheten som finns i det mindre produktbolaget. Har du driv och engagemnag finns här bästa tänkabar förutsättningar för dig att kunna växla upp,
Kunskapskrav· Hårdvara elektronik,embeddedsystem
Erfarenhet av någon form av operativsystem & integration av drivrutiner, helst i Linux
• Engelska i tal och skrift
• Van att hantera kunder
Erfarenhet som är meriterande· Radioteknik, Wifi, Bluetooth, Cellulärt, Lora, Zigbee
Embeddedsystem
Antenner
• Linux operativsystem
Egenskaper· Problemlösare, analytisk
Kundorienterad
Brinnande Intresse för ny teknik inom embedded system & trådlös kommunikation
• Presentationsteknik
Tjänstebeskrivning
Supportteknikern ansvarar för Techships tekniska kundsupport omfattande uppgifter enl. nedan som säkerställer kvalitet och kundservice i Techships processer avseende intern och extern kundsupport, tekniska nyhetsbrev, FAQ, produkttester, mjukvaruhantering av moduler m m.
Närmaste chef
Produktmarknadschef
Ansvarsområden
Teknisk kundsupport
Aktivt ta hand och återkoppla tekniska frågor från kunder, söka svar via leverantörer eller andra forum, kontinuerligt uppdatera kunden status inom utlovad responstid, allt för att sätta kunden i centrum och ge maximal kundservice.
Dagligen genomgång av Techships interna och externa tickets från kunder och kollegor och besvara dessa enligt våra kvalitetsmål.
I större projekt ta hand om kundens tekniska kravspec, sammanställa och se till att våra produkter och lösningar håller ur ett tekniskt perspektiv.
Ansvara för att uppdatera vår FAQ på vår webbsajt enligt våra kvalitetsmål.
Delta på våra mässor både som teknikspecialist men även leta efter nya produkter och tekniker.
I förekommande fall följa med säljare på kundbesök som teknisk expert.
Web & Nyhetsbrev
Ansvarig för att löpande uppdatera vår webbsida med teknisk dokumentation, tekniska nyheter, nya firmware-versioner och specifikationer
Aktivt bidra med tekniska nyheter till våra generella nyhetskanaler såsom mailutskick och LinkedIn-uppdateringar.
Tjänster
Kundförstudie: tillsammans med säljare offerera en lämplig tjänst inom ramarna för kunskap och kapacitet enligt tjänsteprislistan.
Ansvarig för hantering av fjärrsupport mot kundens system för felsökning. · Driva vår tjänsteutveckling ur ett tekniskt perspektiv, hitta och föreslå nya tjänster till ansvarig chef. · Ansvarig för att vår produktion av mjukvaruladdning av radiomoduler fungerar samt att nya funktioner läggs till i systemet.
Produkt & Teknikutveckling
Kontinuerligt vara uppmärksam på nya komponenter/produkter som våra kunder använder men Techship saknar i sin portfölj och meddela produktansvarig.
Test & Utvärdering
Ansvarig för testning och utvärdering av returnerade enheter (RMA) enligt vår process innan vi ersätter kunden.
Tekniskt utvärdera nya produkter, konkurrenters produkter och sammanställa underlag för produktansvarig.
Bistå inköpsansvarig med att hantera mjukvarureleaser av existerande produkter, besluta om vi skall uppgradera de produkter vi har på lager till samma version eller hantera som olika artikelnummer
Publiceringsdatum2018-10-23Utbildningsbakgrund Bistå utbildningsansvarig med kursmaterial samt hålla i en del kurser inom Techship Academy.
Skapa och utveckla en sektion på vår sajt för tekniska seminarium t ex en framtida videoblogg.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrister Holgersson
christer.holgersson@technogarden.se +46 767716019
FöretagTechnogarden
AdressTechnogarden
Therese Svenssons gata 11
40275 Göteborg
KontorsadressTherese Svenssons gata 11 , Göteborg
Jobbnummer 4419029
Observera att sista ansökningsdag har passerat.