Fastighetsförvaltare till Riksbyggen Helsingborg

Riksbyggen / Logistikjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksbyggen i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar attraktiva boendemiljöer i nyproduktion. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare, med bostadsrättsföreningar och kommersiella och offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare som arbetar mot samma mål - att vara ledande i utveckling, produktion och förvaltning av rummen som du bor och arbetar i. Med vår kooperativa värdegrund är Riksbyggen en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Här får du ett jobb med rum för hela livet!
Vi söker en fastighetsförvaltare till Riksbyggens Förvaltningsregion Syd, marknadsområde Skåne-Nordväst, med placering i Helsingborg.
Riksbyggen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. En viktig roll i detta arbete har våra kundansvariga förvaltare, som arbetar i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du har eget resultatansvar och tjänsten är mycket omväxlande. 
Vad skall du göra ?
Som kundansvarig förvaltare företräder du Riksbyggen i ett antal bostadsrättsföreningars styrelser. Detta medför att viss del av din arbetstid kommer att vara förlagd till kvällstid, som kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.
Du ansvarar även för:
• löpande förvaltning och drift i våra förvaltade fastigheter
• underhållsbesiktningar
• konsultation i byggtekniska frågor åt våra kunder
• planering, upphandling och genomförande av löpande och planerat underhåll
• arbetsledning av fastighetspersonal
• genomföra arbetsplatsträffar och medarbetarsamtal
• under vissa helgdagar är du jouransvarig för vinterrenhållningsarbetet (snöröjning och halkbekämpning)
• budgetering och ekonomisk uppföljning av verksamheten
• ansvara för merförsäljning av våra tjänster utifrån våra kunders behovDu är kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, hyresgäster, leverantörer, myndigheter med flera i frågor som berör den tekniska förvaltningen. 
Vem är du ?
Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmågan att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har bygg- och fastighetsteknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande och minst ett par års praktisk erfarenhet av fastighetsförvaltning. Du har lätt för att leda både dig själv och andra.
Du har goda kunskaper i svenska språket och god datorvana. Meriterande är kompletterande kunskaper om byggnadsinstallationer.
Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. 
Välkommen med din ansökan via vår webbplats www.riksbyggen.se/jobb-och-karriar senast den 14 november 2011.

Publiceringsdatum
2011-10-12

Arbetstider och omfattning
Helg , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Marina Halokoski, Kontorsansvarig/Förvaltningsekonom, 0431-41 63 63
Henrik Holm, Chef Fastighetsförvaltning, 042-186614

Företag
Riksbyggen

Adress
Riksbyggen
10618 Stockholm

Jobbnummer
1053120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksbyggen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksbyggen: