Fastighetsförvaltare med inriktning på externt inhyrda verksamhetslokaler
Varbergs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Fastighetsskötarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Varberg I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare och alla dessa har sin arbetsplats i en verksamhetslokal, vissa i de fastigheter som kanske just du kommer att förvalta.
Lokalförsörjningsavdelningens uppgift är att tillhandahålla ändamålsenliga, kostnadseffektiva och hållbara lokaler till kommunens verksamheter.
Lokalförsörjningen kommer fr.o.m. 2025 att leda och samordna tre verksamhetsområden, Lokalresursplanering, Fastighetsförvaltning och Byggprojekt. Lokalförsörjningsavdelningen är organiserad under Samhällsutvecklingskontoret, som är en del av Kommunstyrelsens förvaltning.
På Lokalförsörjningsavdelningen arbetar vi som ett lag. Vi strävar alltid efter att bidra till vårt gemensamma resultat och vi bidrar gärna till våra arbetskamraters framgång. Genom kollegialt arbete skapar vi bättre förutsättningar för varandra, detta bidrar till en kontinuerlig och positiv utveckling för kommunen, avdelningen och individen. Vår arbetsplats hittar du mitt i centrala Varberg, 5 minuters promenad från torget och 8 min från järnvägsstationen.
Publiceringsdatum2024-10-08ArbetsuppgifterVi söker en engagerad och erfaren fastighetsförvaltare med inriktning på externt inhyrda verksamhetslokaler för kommunalt bruk och kommunal service.
Som fastighetsförvaltare på Lokalförsörjningsavdelningen innehar du en viktig roll, du har det breda kommunperspektivet med dig samtidigt som du alltid har verksamheternas uppdrag i fokus. Som fastighetsförvaltare lär du dig att balansera och värdera frågeställningarna med dessa perspektiv i bakgrunden. Verksamheterna är helt beroende av att lokalerna hålls ändamålsenliga och tillgängliga under alla de tider när de behövs. Tjänsten innebär att du upprättar och förvaltar avtal för den del av vårt lokalbestånd som vi hyr in av privata fastighetsägare. Du säkerställer att lokalerna möter kommunens behov och kvalitetskrav gällande ändamålsenlighet och kostnadseffektivitet. Du kommer att ha en nyckelroll i samverkan mellan lokalförsörjningen, hyresvärdar och den kommunala verksamheten.
Som fastighetsförvaltare hos oss kommer du att ansvara för:
Att i samverkan med dina kollegor, lokalresursplanerare, fastighetsutvecklare och projektledare finna lösningar på tillfälliga lokalbehov på kort eller lång sikt. Lösningen kan vara inhyrning av moduler eller externa lokaler, ibland med anpassningsbehov, ibland inte. Även uthyrning kan förekomma.
Att förbereda, förhandla och upprätta hyresavtal med privata fastighetsägare. Här ingår att säkerställa att avtalen är kostnadseffektiva och uppfyller kommunens krav på ändamålsenlighet, funktion och säkerhet.
Du ansvarar för kontinuerlig uppföljning av befintliga avtal och säkerställer att alla villkor efterlevs. Du ser till att hyresvillkor och förpliktelser uppdateras och anpassas efter förändrade behov eller nya lagkrav.
Du kommer att vara kommunens huvudsakliga kontaktperson gentemot fastighetsägarna. Detta innebär ett nära samarbete för att säkerställa att lokalerna fungerar optimalt för verksamhetens behov, och att eventuella problem eller förändringar hanteras snabbt och effektivt. Du kommer att arbeta nära kommunens olika förvaltningar och verksamheter för att förstå deras lokalbehov och säkerställa att de får rätt stöd i sina kontakter med fastighetsägare.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har:
• Flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning, särskilt inom hyresförhandling och avtalshantering.
• God förmåga att förhandla och skapa långsiktiga relationer både internt med fastighetsägare och andra externa aktörer.
• Kunskap inom hyresjuridik och om den lokala fastighetsmarknaden.
• God kommunikativ förmåga och vana att arbeta både självständigt och i team.
• Körkort B
Meriterande är att du har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning och erfarenhet av upphandling enligt LOU.
För att du ska lyckas i rollen som fastighetsförvaltare hos oss, underlättar det om du är initiativrik, noggrann och engagerad. Du behöver ha ett intresse i att genom bra kommunikation och god planering skapa goda förutsättningar för de som bedriver kommunal service i våra lokaler. Du förstår vikten av utveckling och förändring och trivs med att förbättra och effektivisera vårt arbete. Du är målmedveten och du har förmågan att självständigt driva processer framåt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C212922".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Varbergs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Kontakt Enhetschef fastighetsavdelningen
Andreas Johansson
Andreas.Johansson6@varberg.se +46703304940 Jobbnummer 8943861
Observera att sista ansökningsdag har passerat.