Familjerättssekreterare
Hudiksvalls kommun Social- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hudiksvall,
Nordanstig,
Söderhamn,
Ljusdal,
Bollnäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hudiksvalls kommun Social- och omsorgsförvaltningen i Hudiksvall Social- och omsorgsförvaltningen vill vara bäst på att bli bättre!
Vi ger våra invånare förutsättningar till ett gott och värdigt liv genom att erbjuda professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en attraktiv arbetsplats där alla känner stolthet och glädje. Vår verksamhet ger ett stort värde för invånarna. Detta åstadkommer vi genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Arbetet genomsyras av vår gemensamma värdegrund:
Inkluderande - Grunden för vårt arbete är människors lika värde, med allas möjlighet till delaktighet, i en tillåtande anda.
Pålitliga - Genom att vara tillgängliga och hålla det vi lovar skapar vi förtroende och trygghet hos dem vi möter.
Framåtanda och utveckling - Framtiden skapas av motiverade medarbetare som vill och vågar tänka nytt.
Individ- och familjeomsorgen består av bland annat enheter för att skydda barn och ungdomar som far illa, missbruksvård, försörjningsstöd, familjerätt och familjerådgivning.
Publiceringsdatum2016-07-21ArbetsuppgifterFamiljerätten tillhör Barn- och ungdomsenheten inom Individ- och familjeomsorgen. Den består av tre familjerättssekreterare som ansvarar för rådgivning och stöd i familjerättsliga frågor, samarbetssamtal som kan vara frivilliga eller på uppdrag av Tingsrätten. De fastställer avtal gällande vårdnad, boende och umgänge, faderskapsärenden och handlägger adoptionsansökningar. På uppdrag av Tingsrätten arbetar familjerätten med olika typer av familjerättsliga utredningar, främst gällande vårdnad, boende och umgänge samt så kallade upplysningar enligt Föräldrabalken. Familjerätten ansvarar även för att tillsätta umgängestödjare och kontaktpersoner vid umgängen samt föreslår vårdnadsöverflyttningar till Tingsrätten.
Samverkan finns med övriga familjerätter i länet, bland annat med kompetenshöjning och gemensam handledning.
KvalifikationerSocionomexamen. Du ska ha flera års erfarenhet av arbete inom socialtjänst samt ha erfarenhet av utredningsarbete, gärna inom det familjerättsliga området. Du måste kunna arbeta självständigt men även samarbeta med alla berörda och alltid ha ett professionellt förhållningssätt. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift, kunna leda samtal samt ha god datorvana. Körkort krävs.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hudiksvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Läs mer om Hudiksvalls kommun på vår hemsida
www.hudiksvall.se och om att leva, verka och bo i Hudiksvall på
www.tillhudiksvall.seVarmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Hudiksvalls kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Månadslön Vi har årsarbetstid, 16 timmars arbetstidsförkortning per år, möjlighet till fler semesterdagar genom semesterväxling samt friskvårdspeng.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: A595939
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Carin Keisu, Verksamhetschef 0650-190 19
anna-carin.keisu@hudiksvall.seSiv Ljung/ Anette Molarin, Familjerättssekreterare 0650-19360/19328
Facklig kontaktKim Jutterström, Vision 0650-198 12
kim.jutterstrom@hudiksvall.seSara Schön Söderström, SSR
sara.schon-soderstrom@hudiksvall.seFöretagHudiksvalls kommun Social- och omsorgsförvaltningen
AdressHudiksvalls kommun Social- och omsorgsförvaltningen
Hudiksvall
82480 Hudiksvall
Kontorsadress82480 Hudiksvall
Jobbnummer 2962035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.