Familjehemssekreterare tillsvidaretjänst

Sjöbo kommun, Myndighetsenheten / Socialsekreterarjobb / Sjöbo
2022-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare tillsvidaretjänst" (publicerad 2024-06-11) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Sjöbo, Tomelilla, Skurup, Hörby, Ystad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sjöbo kommun, Myndighetsenheten i Sjöbo

Familjeförvaltningen är en spännande verksamhet där många samhällsbärande funktioner ingår - förskolan, grundskola och grundsärskola, individ och familjeomsorg, vuxenutbildning, gymnasium och arbetsmarknad samt kultur och fritid. Vi har en hög utvecklingstakt för att följa den samhällsväxt som sker inom varje verksamhet. Hos oss får du vara delaktig i kreativa, spännande möten med människor som brinner för samma sak som du - att få andra att växa.

Publiceringsdatum
2022-12-02

Arbetsuppgifter
Som en av två familjehemssekreterare på enheten rekryterar, utreder och handleder du kontaktpersoner/kontaktfamiljer samt familjehem. Du ingår avtal om ersättningar med de som erhåller uppdrag av nämnden samt ger uppdragstagare handledning. Nära samarbete sker med ansvarig socialsekreterare för barnet/ungdomen.

Gruppen som arbetar med barn- och unga är funktionsindelade i mottagningssekreterare, utredare och barnsekreterare samt familjehemssekreterare. Gruppen leds i det dagliga arbetet av enhetschef. På enheten finns även familjerättssekreterare.

Som medarbetare på myndighetsenheten arbetar du i enlighet med BBIC. Du fattar beslut i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och delegation. Dokumentation är en viktig del av arbetet. Samverkan med interna och externa samarbetspartners är andra viktiga inslag.

I syfte att möjliggöra en trygg start för dig som nyanställd sker introduktionen enligt introduktionsplan med regelbunden uppföljning.

Vi ser kompetensutveckling som en naturlig del av arbetet, varför extern handledning erhålles kontinuerligt tillsammans med barnsekreterare. Vi använder verksamhetssystemet Lifecare.

Sjöbo kommun erbjuder ett generöst årligt friskvårdsbidrag om 2500 kr och möjlighet till 1 timmes friskvård på arbetstid varje vecka.

Vi kan även erbjuda dig som vill möjlighet till fler extra lediga dagar i utbyte mot ett löneavdrag motsvarande semesterdagstillägget.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, erfarenhet av arbetsområdet. Kälvestensutbildning är en merit liksom handledarutbildning.

God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt en god förmåga att samarbeta såväl internt som externt förutsätts. Du är självständig i ditt arbete och är beredd att ta stort ansvar för ditt uppdrag. Du är flexibel och har förmåga att ställa om och tänka nytt om uppdraget kräver det.

B-körkort är ett krav,

Löpande urval och intervjuer sker, varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "168/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjöbo kommun (org.nr 212000-1090), https://www.sjobo.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-sjobo-kommun/personalformaner.html

Arbetsplats
Sjöbo kommun, Myndighetsenheten

Kontakt
Enhetschef
Caroline Andersson
caroline.andersson6@sjobo.se
0416-27087

Jobbnummer
7227083

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sjöbo kommun, Myndighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sjöbo kommun, Myndighetsenheten: