Familjehemssekreterare till Enheten för familjehem och kontaktst
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
2015-02-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare till Enheten för familjehem och kontaktst" (publicerad 2016-10-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5000 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 62 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i verksamhetsområden utifrån barn och unga, familjerätt, ekonomiskt bistånd, vuxen samt arbetsmarknads- och integrationsfrågor. Till detta kommer även en administrativ stab.
Familjehemssekreterare till Enheten för familjehem och kontaktstöd, Verksamhetsområde Barn och familj
Vi söker en familjehemssekreterare till Enheten för familjehem och kontaktstöd. Enheten består av två grupper där en av grupperna arbetar med familjehemsplacerade barn och ungdomar och den andra med kontaktstöd. Familjehemsgruppen består av fyra barnsekreterare och fyra familjehemssekreterare och på Kontaktstöd arbetar tre socialsekreterare.
Publiceringsdatum2015-02-18ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna för familjehemssekreterarna är varierande. Ditt arbete blir i första hand att ge stöd och handledning till de familjehem du ansvarar för. Tillsammans med kollegorna deltar du i rekrytering, utredning och utbildning av nya familjehem. Arbetet är självständigt men det är ett nära samarbete med kollegorna på enheten samt med andra interna och externa samarbetspartners.
KvalifikationerDet är ett krav att du har socionomexamen. Det är önskvärt att du har erfarenhet av familjehemsarbete. Då arbetet är omväxlande och flexibelt är det viktigt att du är lyhörd och inkännande, har god samarbetsförmåga, goda kunskaper inom relevant lagstiftning, är flexibel samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet är självständigt men du måste också ha förmåga att arbeta i team då det är ett nära samarbete mellan familjehemssekreterare och barnsekreterare.
Kommunen har ordinarie BBiC-licens och vi ser gärna att du har erfarenhet av BBiC samt gärna utbildning i Kälvestensintervju.
Då familjehemmen oftast ligger utanför kommunen erfordras körkort.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-03
Ange följande referens när du ansöker: A452119
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Britt Uddgren, Enhetschef 031-315 11 71
Facklig kontaktBirgitta Bergqvist, Facklig företrädare för SACO 031-315 10 95
Maka Achalbedachvili, Facklig företrädare, Vision 031-315 10 28
FöretagMölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
AdressMölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Södra Ågatan 4 A-B
43182 Mölndal
KontorsadressSödra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal
Jobbnummer 2171537
Observera att sista ansökningsdag har passerat.