Familjehemssekreterare till enheten för familjehem och kontaktst

Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
2013-10-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare till enheten för familjehem och kontaktst" (publicerad 2016-10-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal

Mölndals stad är under stark tillväxt med drygt 61 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 5000 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet.

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens veksamheter och är organiserad i verksamhetsområden utifrån barn och unga, familjerätt, ekonomiskt bistånd, vuxen samt arbetsmarknads- och integrationsfrågor. Till detta kommer även en administrativ stad.

Familjehemssekreterare till verksamhetsområde Barn och familj, Enheten för familjehem och kontaktstöd
I Familjehemsgruppen ingår familjehemssekreterare och barnsekreterare där familjehemssekreterarna arbetar med familjehemmen och barnsekreterarna med de placerade barnen och ungdomarna.

Vi söker ytterligare en familjehemssekreterare som ska arbeta med familjehem till ensamkommande barn.

Publiceringsdatum
2013-10-08

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna för familjehemssekreterarna är varierande och består av arbete med rekrytering och utredning av nya familjehem samt att ge stöd, handledning och utbildning till familjehemmen. Arbetet innebär ett nära samarbete med de ensamkommande barnens socialsekreterare.

Kvalifikationer
Du ska ha socionomexamen. Det är önskvärt att du har erfarenhet av familjehemsarbete. Det är viktigt att du är lyhörd och inkännande, har god samarbetsförmåga, goda kunskaper inom relevant lagstiftning samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet är självständigt men du måste ha förmåga att arbeta i team.

Kommunen har ordinarie BBiC-licens och vi ser gärna att du har erfarenhet av BBiC samt gärna utbildning i Kälvestensintervju.

Körkort erfordras.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Allmän visstidsanställning Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-01-01

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-23
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Ange följande referens när du ansöker: A354516
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Britt Uddgren, Enhetschef 031-315 11 71

Facklig kontakt
Birgitta Bergqvist, Facklig företrädare för SACO 031-315 10 95
Helen Eriksson, Facklig företrädare för Vision 031-315 11 29

Företag
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Jobbnummer
1671938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen: