Familjehemssekreterare till Enheten för ensamkommande barn
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
2016-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare till Enheten för ensamkommande barn" (publicerad 2016-03-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5200 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Nu söker vi en familjehemssekreterare till vår verksamhet för ensamkommande barn och unga på Social- och arbetsmarknadsförvaltningen.
Publiceringsdatum2016-01-21ArbetsuppgifterEnheten för ensamkommande barn och unga tar emot barn som söker asyl och som behöver placeras i familjehem eller boenden. På enheten arbetar 17 handläggare uppdelade på tre olika grupper; Transit, Myndighet och Familjehem.
Familjehemsgruppen behöver nu utökas med en familjehemssekreterare då en av våra medarbetare ska gå i pension. Arbetsuppgifterna för familjehemssekreterarna är varierande. Ditt arbete blir i första hand att ge stöd och handledning till de familjehem du ansvarar för. Tillsammans med kollegorna deltar du i rekrytering, utredning och utbildning av nya familjehem. Arbetet är självständigt men innebär också ett nära samarbete med kollegor och barnsekreterare på enheten och med andra interna och externa samarbetspartners.
KvalifikationerDet är ett krav att du har socionomexamen. Det är önskvärt att du har erfarenhet av familjehemsarbete. Då arbetet är omväxlande och flexibelt är det viktigt att du är lyhörd och inkännande, har god samarbetsförmåga, goda kunskaper inom relevant lagstiftning, är flexibel samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet är självständigt men du måste också ha förmåga att arbeta i team då det är ett nära samarbete mellan familjehemssekreterare och barnsekreterare.
Kommunen har ordinarie BBiC-licens och vi ser gärna att du har erfarenhet av BBiC samt gärna utbildning i Kälvestensintervju.
Då familjehemmen oftast ligger utanför kommunen erfordras körkort.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-04-01 Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-04
Ange följande referens när du ansöker: A536192
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Britt Uddgren, Chef Enh. för ensamkommande barn och ungdomar 031-315 10 54
Facklig kontaktMaka Achalbedachvili, Facklig företrädare för Vision
Birgitta Bergqvist, Facklig företrädare för SACO 031-315 10 00
FöretagMölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
AdressMölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Södra Ågatan 4 A-B
43182 Mölndal
KontorsadressSödra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal
Jobbnummer 2629170
Observera att sista ansökningsdag har passerat.