Familjehemssekreterare

Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.

Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se




Publiceringsdatum
2017-03-21

Arbetsuppgifter
Stöd och resurs familjehemsverksamhet söker en familjehemssekreterare med anledning av att en av våra kollegor går vidare till annat uppdrag internt. Idag består vår enhet av 6 socionomer/familjehemssekreterare som arbetar med att rekrytera, utreda, handleda och utbilda familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Tjänsten är i första hand inriktad mot familjehem. Som familjehemssekreterare ansvarar du också för att ta beslut om arvode och ersättningar samt upprättar ekonomiska avtal om detta. Vi har infört administrativt stöd i arvoderingsprocessen som innebär att verkställighet av ersättningar och praktisk hantering sköt av administrativ personal.
Vi sitter samlokaliserade med andra enheter på myndighetsavdelningen vilket underlättar intern samverkan och samsyn.

Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi ser över och utvecklar arbetsmetoder, rutiner och intern/extern samverkan med syfte att utveckla familjehemsarbetet i egen regi. Just nu håller vi på och resursinventerar vår familjehemsverksamhet för att öka förutsättningar för matchning och för att kunna utveckla och utöka våra insatser i egen regi.
Arbetet som familjehemssekreterare innebär att du huvudsakligen rekryterar och utreder familjehem, utbildar och ger stöd och handledning till familjehemmen samt deltar i enhetens utvecklingsarbete.
Vi är ett glatt och innovativt gäng som hoppas att du som ser denna annons vill vara med och både förvalta en god verksamhet och samtidigt bidra med kreativa och utvecklande erfarenheter och tankar. Du förenar självklart ett strukturerat, professionellt och ansvarsfullt förhållningssätt med humor, flexibilitet och initiativförmåga.

Vill du bli en del av i vårt gäng, verksamhet och ambition avvakta inte för länge med att skicka in din ansökan!



Kvalifikationer
Det är ett krav att du har socionomexamen. Det är önskvärt att du har erfarenhet av familjehemsarbete. Du behöver vara ansvarsfull, flexibel och ha lätt för att samarbeta samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet är delvis självständigt vilket förutsätter att du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete samt ta egna initiativ. Resor inom tjänsten ingår, varför B-körkort är ett krav. Erfarenhet av verksamhetssystem treserva är meriterande.
Kommunen har BBIC-licens varför vi gärna ser att du har erfarenhet av BBIC samt utbildning i Kälvestens intervjumetodik.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi genomför löpande intervjuer under rekryteringstiden.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-03
Ange följande referens när du ansöker: A663973
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Billborg magnus.billborg@lerum.se 0302-52 16 32

Företag
Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs

Adress
Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
3386807

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs: