Familjehemskonsulent

Aktivia Assistans AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aktivia Assistans AB i Örebro, Lindesberg, Eskilstuna, Västerås, Enköping eller i hela Sverige

Aktivia Assistans AB arbetar i huvudsak för assistansberättigade barn, ungdomar och vuxna i hela landet. Sedan starten 2010 är vi nu ett väletablerat företag med huvudkontor i Örebro. Aktivia Assistans AB expanderar nu inom flera olika verksamhetsgrenar, och en av dessa är att bli familjehemskonsulent. För att arbeta hos oss krävs ansvarskänsla, medkänsla och respekt för andra människor. I gengäld erbjuder vi ett roligt och stimulerande arbete med bra arbetsklimat och mycket personlig kontakt. Hos oss får du stöd och uppbackning i ditt arbete. Det ska vara kul att gå till jobbet.

Det ansvar och de arbetsuppgifter som innefattas av rollen som familjehemskonsulent är rekrytering av familjehem och jourfamiljehem samt utredning, utbildning och handledning av dessa. Det geografiska ansvarsområdet blir till en början Örebro och närliggande orter.

Det primära syftet med rollen är att hitta stadigvarande lösningar för barn som inte kan bo med sina föräldrar samt att handleda familjehemmet och att ge verktyg för att hemmet ska klara av barn med olika svårigheter. Familjehemmen ska handledas i hur de stöttar barn mentalt och socialt i deras utvecklingsprocess. Fokus ska vara på att barnets sociala nätverk ska upprättas eller bibehållas.

Publiceringsdatum
2016-02-24

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten har gärna socionom- eller beteendevetare examen från högskola eller universitet. Meriterande är om du har goda kunskaper om och erfarenhet av socialt arbete samt relevant lagstiftning. Vidare ser vi gärna att du som söker har erfarenhet av familjehemsutredningar samt av att rekrytera, utbilda och handleda av familjehem.

Du bör ha dokumentationsvana, vara strukturerad, driven och social.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-14
Ange följande referens när du ansöker: FHK160224
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@aktiviaassistans.se

Företag
Aktivia Assistans AB

Adress
Aktivia Assistans AB
Box 22144
70202 ÖREBRO

Kontorsadress
Stortorget 4
ÖREBRO

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 019-7602200
E-postadress: ansokan@aktiviaassistans.se

Jobbnummer
2690505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aktivia Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aktivia Assistans AB: