Faktureringsspecialist CO Operator
TeliaSonera Broadband Services Sweden / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Broadband Services Sweden i Stockholm,
Norrköping,
Karlstad,
Jönköping,
Kalmar eller i
hela Sverige Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.
Customer Operations Operator, som finns inom Bredbandstjänster Sverige, stödjer Telia Operator Business med service inom offerthantering, orderläggning, felanmälan och fakturering. Telia Operator Business erbjuder nättjänster till operatörer och "service providers" samt Öppen fiber till villor och flerfamiljshus. Erbjudandet består av tjänster inom fiber, kapacitet, samtrafik, fast telefoni, bredband och Internet.
Inom Customer Operations Operator finns "Billing teamet" som ansvarar för fakturaproduktionen till Telias operatörskunder. Det görs genom att övervaka och hantera våra fakturor, vilket till största del sker genom automatisk insamling av faktureringsdata från ett antal IT-system. Viss manuell registreringshantering förkommer.
Vi arbetar även proaktivt genom att delta i utvecklingsprojekt med ansvar att säkra att faktureringen av den aktuella produkten blir korrekt. Enheten ansvarar också för att ställa krav på ny funktionalitet i faktureringssystemen samt arbetar med att säkerställa alla faktureringsbara poster blir fakturerade, "Revenue Assurance.
Dina arbetsuppgifter som faktureringsspecialist är att säkerställa faktureringen av Telia Operators kunder. Du svarar på och utreder frågor från kund samt deltar i kundmöten avseende faktureringen. Du förväntas bidra och leverera i utvecklingsprojekt och föreslå förbättringar av flöden och system. Det är också din uppgift att kommunicera affärskraven avseende fakturering.
Vi söker dig som har förmåga sätt in dig olika flöden och kan systematiskt arbeta med både den löpande fakturaverksamheten och att effektivisera dagens och framtidens fakturahantering. Du har lätt för att kommunicera och samverka med våra kunder och olika yrkeskategorier allt från säljare till IT-specialister. Du har god förmåga att sätta dig in i kundavtalen och kan analysera och agera på avvikelser.
För tjänsten behövs driv och resultat, där du tar egna initiativ och ser möjlighet. Du är noggrann och analytisk och har en stark förmåga att sätta dig in i kundens situation och agera utifrån den Du har lätt för att samarbeta och kommunicera både skriftligen och verbalt.
Högskoleutbildning eller motsvarande kunskap och förmåga. Flytande engelska (skriftligt och muntligt) Det är meriterande med erfarenheter från liknande verksamhet
Publiceringsdatum2013-01-08Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan senast 2013-01-25
Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEnligt gällande avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-25
Ansökan kan skickas till e-postadress:
lars.ljungstrand@teliasonera.comKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Ljungstrand +46 8 50451730 , +46 70 56 56 730
FöretagTeliaSonera Broadband Services Sweden
AdressTeliaSonera Broadband Services Sweden
10663 Stockholm
Jobbnummer 1432282
Observera att sista ansökningsdag har passerat.