Faktureringsadministratör sökes till ledande Polygon Sverige AB
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en kommunikativ och initiativtagande person med erfarenhet inom fakturering? Vill du arbeta på ett branschledande bolag med högt i tak? Då har vi på Adecco Finance & Legal tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2016-11-18Om tjänstenPolygon och AK-Konsult strävar alltid efter att lyssna och vara den problemlösare du behöver. Med global styrka och rikstäckande närvaro i Sverige finns vi på plats när du behöver oss som mest. Polygons globala verksamhet har 2 900 medarbetare i 13 länder och vi har en väl utvecklad organisation med kundansvariga och personal ute på fältet som fångar upp dina behov och erbjuder lösningar. Tillsammans med AK-Konsult har vi ett gemensamt starkt erbjudande med fukt- och vattenskador, konsulttjänster inom skadeutredning, fuktsakkunnigtjänster, utbildning, miljö och temporär klimatkontroll. I den svenska verksamheten har vi under flera år konsekvent investerat i kompetensutveckling, teknik och utrustning. Därför använder vi de mest kostnadseffektiva torkmetoderna, vi håller en hög kvalitet i alla våra uppdrag och vi kan fokusera på att minimera våra kunders totalkostnad. Polygon är den marknadsledande aktören i Europa och vi arbetar ständigt med att utveckla våra tjänster. Vi drivs också av viljan att leverera efter dina förväntningar och förenar styrkan i en global organisation med fokuserade tjänster för den svenska marknaden. Du kan lita på en branschledare!
I arbetsuppgifterna ingår:
• Ansvar för fakturering och kreditering samt leverantörsfakturor kopplade till projekt.
• Säkerställande av ett jämnt fakturerings- och krediteringsflöde
• Att dagligen följa upp faktureringsläget PSE i syfte att hålla ett jämt faktureringsflöde, och vid behov kommunicera till Driftschef.
• Supportera företagets tekniker med avtalsfrågor
• Ansvar för att vara väl insatt i samtliga företagets kundavtal, i syfte att säkerställa dess efterlevnad och att fakturering utförs i enlighet med gällande avtal
• Ansvar för posthanteringen och nyckelhantering för kontoret i Göteborg
Du kommer att arbeta tillsammans med tre andra kollegor som arbetat inom bolaget i många år. Rollen innebär många kontaktytor med såväl kollegor i arbetsgruppen och kundsupport som fukttekniker, affärsområdeschef och distriktschefer samt ekonomiavdelning. Denna roll kommer att ha utökat ansvar för att kalla till möten, hjälpa till med implementering av nya rutiner och arbetssätt samt driva på visst förändringsarbete. Kontoret är beläget i Sisjön.
Om dig
Vi tror att rätt person för tjänsten har arbetat några år med liknande arbetsuppgifter och trivs i en grupp med högt i tak och öppen kommunikation.
Viktigt för tjänsten är:
• Gymnasiekompetens, gärna med påbyggnad inom ekonomi
• Några års erfarenhet av kontorsadministrativa arbetsuppgifter och/eller arbete som ekonomiassistent
• Erfarenhet av arbete med ekonomisystem (IFS eller motsvarande)
• Erfarenhet från kundhantering
För att passa in på avdelningen tror vi att du kan agera på eget initiativ, får säker att hända och tar ansvar för resultatet. Du samarbetar bra med andra, delar med dig av kunskap, erfarenheter och information samt stöttar andra för att uppnå gruppens målsättningar. Rollen passar dig som har integritet, en förmåga att på ett konstruktivt sätt driva igenom frågor och kan bemöta olika sorters människor, samt bidrar med en positiv energi till arbetsplatsen.
Om anställningen
Tjänsten är på heltid med start snarast. Du kommer inledningsvis att vara anställd av Adecco, men om allt löper på som planerat övergår anställningen efter 6 månader direkt till Polygon.
I denna rekrytering har Polygon valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vid frågor angående processen, kontakta ansvarig rekryteringsansvarig Linnea Chertudi på 031-725 45 18.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, löpande
ErsättningEnl. ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinnea Chertudi 031-725 45 18
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3168549
Observera att sista ansökningsdag har passerat.