Exportadministratör till Stockholms Handelskammare

First Reserve AB / Administratörsjobb / Stockholm
2019-03-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Exportadministratör till Stockholms Handelskammare" (publicerad 2019-05-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos First Reserve AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Stockholms Handelskammare driver en rad frågor för att förbättra företagens villkor, både regionalt och internationellt. Tillsammans med våra medlemsföretag arbetar vi för att öka Stockholms och Uppsalas attraktivitet för både människor och företag. Stockholms Handelskammare gör skillnad för företag och företagare i huvudstadsregionen. Vi är en betydelsefull mötesplats för våra 2 000 medlemsföretag och en modern, snabbrörlig arbetsplats för våra anställda. Läs mer om Stockholms handelskammare via https://www.chamber.se/

För Stockholms Handelskammares räkning söker vi nu en resultatinriktad och initiativrik person till avdelningen Handelsdokument.

Är du en administrativ stjärna med erfarenhet av kundservice, export och/eller tullfrågor? Vill du arbeta på den ledande mötesplatsen för företagare, politiker och andra beslutsfattare i huvudstadsregionen? Då är du bara ett knapptryck i från din drömtjänst!

Detta är en rekrytering med snaraste möjliga start.
Placering: Centrala Stockholm
Anställningsform: Heltid

Tjänsten

På avdelningen Handelsdokument utfärdas intyg som företagen behöver för sin export. Som medarbetare här tar du dagligen emot kunder över disk, telefon och IT-system. Det är viktigt att du är noggrann och har en vilja att hjälpa våra kunder på bästa sätt.



I rollen kommer du att arbeta med att:

• Utfärda dokument och intyg som används i internationell handel, t.ex. ursprungsintyg och ATA-carneter.
• Ge rådgivning till företag kring export- och intygsfrågor.
• Intern administration såsom fakturering och avstämningar.
• Bistå verksamhetens övriga projekt.



Publiceringsdatum
2019-03-18

Kvalifikationer
I den här rollen söker vi dig som gillar att ge kunden det lilla extra. Du sätter stolthet i att ge god service och ser vikten av att snabbt fånga upp frågor per telefon, e-post och kundbesök och besvara dessa positivt, genomtänkt och korrekt.

Du är vår perfect match OM:

• Du tidigare arbetat med kundkontakter och kundservice.
• Du besitter erfarenhet av export/logistik och/eller frågor inom Tull/Trade/Compliance.
• Du har ett noggrant, strukturerat arbetssätt och ett flexibelt, prestigelöst förhållningssätt.
• Du är bekväm med att kommunicera på engelska.



Så ansöker du
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. För bästa möjliga hantering av din ansökan ber vi dig att registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande.

Har du frågor om tjänsten eller processen så är du varmt välkommen att kontakta Iréne Nilsson, irene.nilsson@firstreserve.se (073- 568 59 60) som gärna svarar vid eventuella frågor.

Notera att vi utifrån GDPR Ej tar emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
First Reserve AB

Adress
First Reserve AB
Ekensbergsvägen 117
17141 Solna

Kontorsadress
Ekensbergsvägen 117

Jobbnummer
4676106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från First Reserve AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos First Reserve AB: