Exportadministratör

add-logistics AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos add-logistics AB i Stockholm, Botkyrka, Sollentuna, Upplands Väsby, Sigtuna eller i hela Sverige

Add Logistics söker nu för Stockholms Handelskammares räkning en Exportadministratör. Vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt och tillämpar inte sista ansökningsdag, skicka därför in ansökan så snart som möjligt som du lockas av och passar in på beskrivningen nedan:

Organisationen

Stockholms Handelskammares verksamhet spänner från det lokala till det internationella planet och vi är engagerade i allt som kan förbättra företagens villkor; från bostadsmarknaden i regionen till internationell frihandel. De är en populär mötesplats för 2400 medlemsföretag som har en halv miljon anställda. Handelskammaren är också en betrodd tredjepart med ett av världens ledande skiljedomsinstitut. Läs mer om Stockholms Handelskammare på www.chamber.se . Svenska handelskammarens kontor finns på Brunnsgatan i centrala Stockholm.

Tjänsten

Nu söker vi en person som kan förstärka avdelningen Handelsdokument hos vår kund där man bland annat utfärdar handelsdokument som företag behöver för sin export. Som administratör blir du "ansiktet utåt" och du tar dagligen emot kunder såväl över disk som via telefon. Arbetet kräver att du är mycket noggrann, resultatinriktad och initiativrik samt har lätt att knyta kontakter och en vilja att hjälpa kunder på bästa sätt.

Exempel på arbetsuppgifter är att utfärda dokument och intyg som används i utrikeshandel, rådgivning till företag kring carnet- och intygsfrågor, intern administration såsom fakturering, avstämningar och beställningar med mera.

Arbetstiden är förlagd 08:30-17:00 vardagar med 1 timmes lunch. Detta är ett bemanningsuppdrag, med andra ord kommer du att anställas av Add logistics och arbeta på konsultbasis hos vår kund. Start så snart som möjligt.

Vi söker dig som

Som har utbildning inom eller erfarenhet av internationell handel, varuflöden, logistik eller tull. Du är en serviceinriktad person som är van vid täta kundkontakter. Noggrannhet och ansvarskänsla är andra viktiga egenskaper. Ett grundkrav är du kan uttrycka dig korrekt på svenska och engelska i tal och skrift samt vara van att använda datorn som arbetsredskap. Sist men inte minst kommer vi att lägga stor vikt vid din samarbetsförmåga då du kommer att ingå i ett litet team på 3 personer. En positiv och lösningsfokuserad inställning är ett plus!

Publiceringsdatum
2015-09-28

Så ansöker du
Denna rekryteringsprocess hanteras av Add Logistics. Vi läser ansökningar och kallar till intervjuer löpande så skicka omgående in ditt CV och personligt brev via formuläret på vår hemsida. Ansökning per e-post undanbedes. Rekryteringskonsult Sofia Norman svarar gärna på frågor via telefon: 031-788 13 06. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-26
Ange följande referens när du ansöker: addlogistics407
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ADD-LOGISTICS AB

Adress
ADD-LOGISTICS AB
Stigbergsliden 5
41463 Göteborg

Kontorsadress
Stigbergsliden 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2451146

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från add-logistics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos add-logistics AB: