Experis söker supporttekniker till second line i Östergötland
Experis AB / Supportteknikerjobb / Linköping
2021-08-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Experis söker supporttekniker till second line i Östergötland" (publicerad 2022-01-05) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Är du ute efter nästa utmaning inom IT support? Just nu söker vi på Experis dig som vill arbeta som Second Line support. En spännande möjlighet för dig som har erfarenhet av att arbeta inom IT och vill utvecklas inom området. Låter det som något för dig? Läs mer om jobbet nedan och välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2021-08-27Dina arbetsuppgifterDu kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos vår kund, detta är ett konsultuppdrag i sex månader med stor chans till förlängning. Som second line support hos vår kund arbetar du med att hjälpa kunder med en rad olika problem som oftast är klientbaserade och i olika svårighetsgrad. Det är därför viktigt att du för att passa denna tjänst har erfarenhet av teknisk support men även brinner för att kunden ska känna sig väl bemött. I second line arbetar du med en rad olika ärenden varje dag där varje ärende tar ungefär en timme. Rollen innebär fokus på djupare felsökning och du även har kundkontakt via mail och telefon.
Vi söker dig som har:
* Minst gymnasial utbildning gärna inom IT/Teknik
* Övergripande IT-kunskap och erfarenhet från teknisk support
* God kommunikativ förmåga samt god telefonvana
* Kan arbeta oregelbundna tider
* Svenskt medborgarskap
* Goda kunskaper om Windows plattformen kopplat till klientsidan
* Goda kunskaper i Microsoft Office, Active directory och nätverk och hårdvara
Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Som person är du noggrann, serviceinriktad och engagerad i ditt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som supporttekniker inom First line eller arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst inom IT-området men det är inget krav.
Om Experis
Experis är ett ledande konsult- och rekryteringsbolag inom IT. Som konsult hos oss på Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT som matchar din talang och kompetens.
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Du har en dedikerad konsultchef som ger dig stöttning och alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Att vara konsult hos oss är en chans att utöka ditt nätverk, arbeta med spännande arbetsuppgifter och få många nya trevliga och kompetenta kollegor.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.
Så ansöker duLåter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ellinor Hök via mail,
ellinor.hok@se.experis.com.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "c3f5e6fc-783d-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 5927401
Observera att sista ansökningsdag har passerat.