Experis IT söker l First Line/IT Service Desk Agent

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Just nu söker vi på Experis IT efter utbildade supporttekniker att arbeta ute hos vår kund i Kista. Är du i början av sin karriär och redo att ge förstklassig IT service i en internationell miljö? Då kan du vara den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

I rollen som IT Service desk Agent kommer du hantera och ansvara för ärenden som inkommer genom ärendehanteringssystemet. Som IT Service desk/ helpdesk anställd kommer du genom din kommunikation med användare att sätta dig in i användarnas IT problem för att sedan hantera dem, antigen genom att lösa dem eller genom att eskalera problemet till rätt specialist. Du har också ansvar över att användarnas problem löses inom uppsatta tidsramar. Du kommer jobba med både Front Office och Back Office och på så sätt ge en fantastisk service till användare samtidigt som du är med och utvecklar servicedesken och de funktioner och problem som kunderna står inför.



Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:

* Lösa så många förfrågningar/ärenden som möjligt
* Registrera alla inkommode förfrågningar/ ärenden och dokumentera alla handlingar samt lösningar i ett ärendehanteringssystem i enighet med specifika kategorier och instruktioner.
* Genom servicedeskens kunskapsdatabas leta upp information om relevanta system/applikationer samt vilket ESF-team du ska eskalera problemet till
* Tilldela ärenden till dig själv eller till rätt specialistteam
* Utbyta relevant information och erfarenheter med andra Servicedesk anställda och utvecklare.
* Bidra till teamwork genom att utnyttja varandras styrkor och expertis



Vem är du?

Vi söker dig som är i början av din karriär inom IT Support och vill utvecklas i en First line/Helpdesk roll. Du älskar teamwork, har goda prioriterings- och koordineringsegenskaper och god förståelse av IT- supportorganisationen. Som person är du stresstålig, kommunikativ och problemlösningsorienterad.



Formella kvalifikationer:

* Minst en IT- gymnasium utbildning
* Erfarenhet inom IT- support alternativt erfarenhet inom kundservice
* Goda kunskaper inom IT/IS End User
* Microsoft Office
* Svenska och engelska i tal och skrift



Om Experis IT

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Publiceringsdatum
2020-01-15

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com



SEO: Helpdesk, first line, 1st line, Supporttekniker, IT Support

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "25fb1ea2-c95a-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis IT

Jobbnummer
5043493

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: