Experis IT söker l First Line/IT Service Desk Agent
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Just nu söker vi på Experis IT efter utbildade supporttekniker att arbeta ute hos vår kund i Kista. Är du i början av sin karriär och redo att ge förstklassig IT service i en internationell miljö? Då kan du vara den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
I rollen som IT Service desk Agent kommer du hantera och ansvara för ärenden som inkommer genom ärendehanteringssystemet. Som IT Service desk/ helpdesk anställd kommer du genom din kommunikation med användare att sätta dig in i användarnas IT problem för att sedan hantera dem, antigen genom att lösa dem eller genom att eskalera problemet till rätt specialist. Du har också ansvar över att användarnas problem löses inom uppsatta tidsramar. Du kommer jobba med både Front Office och Back Office och på så sätt ge en fantastisk service till användare samtidigt som du är med och utvecklar servicedesken och de funktioner och problem som kunderna står inför.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
* Lösa så många förfrågningar/ärenden som möjligt
* Registrera alla inkommode förfrågningar/ ärenden och dokumentera alla handlingar samt lösningar i ett ärendehanteringssystem i enighet med specifika kategorier och instruktioner.
* Genom servicedeskens kunskapsdatabas leta upp information om relevanta system/applikationer samt vilket ESF-team du ska eskalera problemet till
* Tilldela ärenden till dig själv eller till rätt specialistteam
* Utbyta relevant information och erfarenheter med andra Servicedesk anställda och utvecklare.
* Bidra till teamwork genom att utnyttja varandras styrkor och expertis
Vem är du?
Vi söker dig som är i början av din karriär inom IT Support och vill utvecklas i en First line/Helpdesk roll. Du älskar teamwork, har goda prioriterings- och koordineringsegenskaper och god förståelse av IT- supportorganisationen. Som person är du stresstålig, kommunikativ och problemlösningsorienterad.
Formella kvalifikationer:
* Minst en IT- gymnasium utbildning
* Erfarenhet inom IT- support alternativt erfarenhet inom kundservice
* Goda kunskaper inom IT/IS End User
* Microsoft Office
* Svenska och engelska i tal och skrift
Om Experis IT
På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.
Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.
Publiceringsdatum2020-01-15Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på
viktoria.vershovsky@se.experis.com SEO: Helpdesk, first line, 1st line, Supporttekniker, IT Support
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "25fb1ea2-c95a-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis IT
Jobbnummer 5043493
Observera att sista ansökningsdag har passerat.