Executive Assistant till läkemedelsföretag

Avanzera Bemanning AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
Till ett konsultuppdrag söker vi en Executive Assistant. Uppdraget ska påbörjas snarast möjligt och beräknas pågå ca 1 år med möjlighet till förlängning och eventuellt anställning hos kunden.

Kunden är ett världsledande läkemedelsföretag. Arbetsplatsen är i Solna.

Som konsult i Avanzera har du fast månadslön och betald semester.

Publiceringsdatum
2013-02-19

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att serva ledningsgruppen i Nordic/Baltic teamet. Teamets medlemmar finns utspridda i olika delar av Norden och Baltikum. Du kommer att fungera som en sammanhållande länk och kontakt gentemot gruppen vilket också innebär samordnandet av olika processer i teamet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ta hand om inkommande samtal och e-post samt vidta och följa upp åtgärder.
• Uppdatera och distribuera personallistor
• Koordinera utskick, kurir/leveranser
• Boka möten och resor
• Samordnande funktion för fakturering och betalningar samt distribution av reklammaterial.
• Skriva protokoll vid ledningsgruppsmöten
• Delta i olika utvecklingsprojekt
• Kontaktperson gentemot externa leverantörer
• Utbildning och introduktion till nya gruppmedlemmar
• Hantera avdelningens kalendrar
• Samordna lokala och internationella möten, arrangera resor, boende etc
• Beställa catering vid möten
• Förbereda handlingar inför möten, koordinera distributionslistor, följa upp åtgärdspunkter

Bakgrund
Du har några års erfarenhet som chefsassistent, gärna från att arbeta nordiskt och/eller internationellt.

Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i engelska både tal och skrift.

Det är en merit om du arbetat inom läkemedelsbranschen med kunskap om compliance regler speciellt runt Grants och Donations.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från större ekonomisystem som SAP eller liknande och det är en fördel om du har arbetat i Sharepoint.

Du har erfarenhet från budgetarbete och fakturahantering,

Du är van att arbeta självständigt samt driva processer på egen hand då cheferna inte är fysiskt närvarande.

Du har proaktivitets- tänk och arbetar strukturerat och är van att hantera olika arbetsuppgifter parallellt.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-05
Ange följande referens när du ansöker: 200
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Molin 08-545 28 302

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1471945

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: