Eventkoordinator till Oriflame

Placera Personal AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Oriflame är ett internationellt skönhetsföretag som grundades redan 1967 av två bröder och deras vän. Idag har företaget över 3,6 miljoner oberoende Oriflamekonsulenter som marknadsför deras breda produktutbud av innovativa, svenska skönhetsprodukter inspirerade av naturen i 60 länder. Företaget omsätter över 1,5 miljarder euro om året och är sedan 2004 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange.
Oriflame erbjuder människor världen över en världsledande affärsmöjlighet att nå sina drömmar genom vårt unika affärskoncept- tjäna pengar idag och uppfyll dina drömmar imorgonTM.
Respekt för medmänniskor och natur är en viktig del av företagets kultur. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är bland annat medgrundare av World Childhood Foundation.

Tjänsten
Vi söker för ett långt konsultuppdrag till Oriflames en Eventkoordinator - Skandinavien. Som eventkoordinator på Oriflame arbetar du i en ständigt föränderlig miljö där planering och deadlines justeras ofta. För att trivas i rollen krävs att du är flexibel, öppen för kulturella skillnader och att du är diplomatisk i din kommunikation. Det krävs även att du är självmotiverande, tar egna initiativ och driver dina projekt effektivt med hög leverans. I rollen som eventkoordinator arbetar du på det trevliga kontoret centralt i Stockholm men kommer resa en hel del i tjänsten både i Sverige och utomlands. Detta är ett förälravikariat på 12-15 månader där du arbetar som konsult via Placera Personal. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2019-05-06

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten har du bland annat följande arbetsuppgifter:

* Planera, driva och genomföra interna och externa event och projekt; från mindre möten och after works till större event för hudvårdsakademin, resor och kickoffs.
* Säkerställa och hantera externa partnerskap och evenemang för att skapa varumärkeskännedom för de norska och svenska konsulenterna
* PR med stöd av marknadschefen; planering och framtagning av marknadsmaterial inför olika aktiviteter och i samband med evenemang
* Kontakt med press och media samt framtagande/beställning av diverse tryckmaterial
* Stötta säljteamet och konsulenterna med administration, gåvor och goodiebags
* Organisera och genomföra utbildningar samt motivera säljkåren
* Definiera nya målgrupper för rekrytering och arbeta med events som kan locka och bygga upp den framtida säljkåren
* Projektleda, förhandla, planera och organisera evenemang och möten för norska och svenska konsulenter
* Koordinera med det globala marknadsteamet vid globala konferenser


Kvalifikationer
För att passa i rollen som eventkoordinator ser vi följande bakgrund som lämplig:

* Minst tre års erfarenhet av event
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* Van att sköta förhandlingar
* Erfarenhet av att skapa och leda utbildningar är meriterande
* Erfarenhet av skönhetsbranschen är meriterande

Vi söker en serviceinriktad, flexibel, driven och kommunikativ person som är en stark lagspelare och som sprider positiv energi till sin omgivning. Du är organiserad och trivs med att leda ett projektteam, kan ha flera projekt igång samtidigt samt har ögon för detaljer och har en god visuell förståelse. Du är orädd, tycker om att lösa problem samt tycker det är kul och spännande med kosmetik och hudvård.

Låter tjänsten intressant? Skicka gärna din ansökan redan idag. Vi gör löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid/Omgående - 12-15 månader

Lön/Förmåner
Enligt överenskommelse

Placera Personal som rekryteringspartner
Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktorer som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.

Nyckelord: event, eventkoordinator, Oriflame, marknad, marknadsföring, skönhet, kosmetik, hudvård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid / Tillsvidare

Ersättning
Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Klara Eidhagen 076-536 27 16

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4769588

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: