Erfaren supporttekniker till Spelbolag
It-Bemanning Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos It-Bemanning Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Upplands Väsby,
Norrköping eller i
hela Sverige IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
Vem är du?
Vi söker dig som med ett starkt kundfokus som tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Vidare behöver du kunna anpassa dig efter olika kunders behov för att lösa deras problem. Som person är du glad och social och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Rollbeskrivning
Assist with any IT related inquiries to ensure that workflows and production in the office remains uninterrupted and also this role provides the technical information plus introduction during employee onboarding and offboarding. Additionally, they are responsible for management of IT related equipment and software ensuring that the employees in the office has access to the right tools for their tasks.
Job responsibilities
• Provide a high quality service through our IT Support
• Be proactive and communicate with coworkers to evenly distribute IT workload
• Management, distribution and setup of the studio's users IT equipment
• Keep an organized and updated IT inventory of equipment and software
• Identifying and escalating higher level issues to other Microsoft or other 3rd parties
• Hosting a technical introduction for our new employees
• Be able to identify a suggest changes for the IT helpdesk process workflows based on organizational requiremnts
Requirements
• Experience with M365 on an enterprise level
• Extensive interest and technical knowledge in hardware/software
• Interest for the game and entertainment industry
• Basic IPV4 network knowledge and basic troubleshooting
• Basic knowledge about common services and how they work DNS, SHCP, SMB, NFS ect...
• Professional experience in working with ticketing system such as JIRA Service Desk, Autotask, Kaseya or comparable helpdesk systems.
• A team player who talks to their colleagues when uncertain or wishes to learn
• Accustomed to an agile workflow and familiar with planning/scheduling and reporting
• Documented professional problem-solving skills
• Be able to stay diplomatic when presented with differences and conflict of interest
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Despina Tioukalia
despina@itbemanning.se Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare IT-Bemanning Sverige AB (org.nr 556840-6028)
Arbetsplats IT-bemanning AB
Kontakt Despina Tioukalia
despina.tioukalia@itbemanning.se 0762249242 Jobbnummer 7601774
Observera att sista ansökningsdag har passerat.