Erfaren supporttekniker till förvaltningsmyndighet
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-10-17FöretagetBravura söker en supporttekniker till en svensk förvaltningsmyndighet inom skolväsendet. Myndigheten ansvarar för statlig utbildning inom skola, stöttning av nationellt prioriterad fortbildning och viss annan kompetensutveckling.
Som supporttekniker på myndigheten arbetar du i deras lokaler i centrala Stockholm. Uppdraget är på heltid och löper över cirka två år med god chans till förlängning.
Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker arbetar du tillsammans i en grupp med att ge support till myndighetens ca 750 medarbetare. Du är placerad pa° enheten fo ¨r drift och support inom avdelningen fo ¨r verksamhetsutveckling.
I arbetet ingår att ge förstklassig support till användare via telefon, mail och personlig kontakt. Du felsöker tekniska problem, finner lösningar och ansvarar för installation av datorer och dess applikationer. Vidare löser du problem med fokus på telefoni, ärendehantering, hantering av utlåningsresurser och skrivarhantering. I rollen har du även ansvar för att driva utvecklingarbete för verksamheten då myndigheten genomför många spännande förändringar i dagsläget.
Kvalifikationer• Flera års erfarenhet av arbete som supporttekniker
• Erfarenhet av Microsoft Exchange, Office 365 och Windows 7/10
• Goda kunskaper i AD, fjärrstyrning av kliendatorer, iOS/Iphone-support
• Flytande i svenska i tal och skrift
• Kunskaper om ramverket ITIL är meriterande
För att trivas i tjänsten är du en person som har förmågan att skapa goda relationer med människor i din omgivning samt som trivs med att arbeta i grupp. Du är en person som genom din kommunikativa förmåga arbetar serviceinriktat och på ett flexibelt sätt kan bemöta olika människor. Därtill är du en person som är initiativtagande och på ett prestigelöst sätt tar dig an arbetet.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: supporttekniker, support, supportmedarbetare, teknik, teknisk support, 2nd line, 3rd line, servicedesk, service, Microsoft, ärendehantering, AD, ärendehanteringssystem, heltid, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartina Liström
martina.listrom@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3754616
Observera att sista ansökningsdag har passerat.