Erfaren personal administratör med inriktning HR-frågor
Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Har du en högskoleutbildning inom relevant område och har arbetat med HR-frågor? DU kan vara just den vi söker, fortsätt läs annonsen och ansök redan idag
Om uppdraget
Konsultuppdrag till en myndighet i Göteborg. Uppdragets startdatum är 2023-09-04 och beräknas pågå till 2024-06-30. Omfattningen är på heltid.
Publiceringsdatum2023-08-08ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta brett och administrativt inom HR, i uppdrag som stödjer myndighetens kompetensförsörjningsarbete. Detta genom att koordinera, följa upp och kommunicera inom olika HR-områden och kanaler. Du arbetar tätt och stödjande med övriga HR-kollegor men också med chefer på olika avdelningar.
• Arbeta med kompetensförsörjning i form av uppdatering av befattningsbeskrivningar samt karriärvägar.
• Du kommer att samla och paketera information inom HR som sedan ska kommuniceras i månadsbrev till cheferna.
• Delaktig i avdelningens utvecklingsarbete och att driva det arbetet framåt.
• Vara avdelningens arbetsrumsadministratör.
• Aktivt stöd till HR-chef i form av verksamhetsplanering,
riskhantering och riskanalyser och uppföljning.
Kvalifikationer• Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Alternativt, gymnasium eller likvärdigutbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör.
• Erfarenhet av liknande arbete inom statlig verksamhet
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt och kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.).
• God kännedom om lagar och förordningar på området.
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare
pernilla.garden@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Pernilla Gärdén
pernilla.garden@bemannia.se Jobbnummer 8012515
Observera att sista ansökningsdag har passerat.