Erfaren nämndsekreterare till Förvaltningsledningen!

Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag i Eskilstuna

Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.

Centralt organiserat finns förvaltningsledning och interna stödfunktioner inom ekonomi, kvalitet, HR och marknad. Dessa samverkar för att ge stöd och kompetens till förvaltningens verksamheter. Nämndsekreteraren kommer att ha kvalitetschefen som närmsta chef.

Vid årsskiftet kommer det att införas en servicenämnd för förvaltningen, vilket bidrar till arbete med att utveckla nya ärendeprocesser och rutiner inom förvaltningen. Nämndsekreteraren kommer att ha en central roll i det arbetet och därför söker vi dig som vill vara med och utveckla och bygga upp vår nämndorganisation.



Publiceringsdatum
2018-08-17

Arbetsuppgifter
Är du en person som gillar att strukturera och organisera ditt arbete? Har du liknande arbetserfarenhet och vill vara med och utveckla våra administrativa rutiner i nämndarbetet? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Som nämndsekreterare hos oss ansvarar du för nämndens och förvaltningens inkommande mail samt förbereder och genomför nämndens sammanträden. Det betyder att du upprättar dagordningen, lägger handlingar på läsplattor, du färdigställer protokoll och expedierar beslut. Du är också med och stöttar förvaltningsledningen i planering, genomförande och uppföljning av möten samt andra förvaltningsgemensamma aktiviteter. Vi ser att du är med och utvecklar, effektiviserar våra administrativa rutiner i nämndarbetet, är med och kvalitetssäkrar och utvecklar ärendeprocessen samt arkivfrågor.

Du ger stöd till handläggare och chefer med fokus på att kvalitetssäkra handlingar. Det innefattar stöd kring det juridiska som gäller dokumentation i offentlig förvaltning samt stöttar staben i det administrativa exempelvis årshjul och möten. Vi dokumenterar i ärendehanteringssystemet LEX.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad högskoleutbildning inom relevant område (offentlig förvaltning, statsvetenskap, arkiv- och informationsvetenskap) eller blir färdig med din utbildning inom kort. Har du ingen sådan utbildning ser vi att du har minst tre års arbetserfarenhet som nämndsekreterare eller annan tjänst som vi bedömer som likvärdig

Du som söker får gärna ha högskolepoäng inom juridik för offentlig förvaltning där du läst kommunallagen, offentlighets-, sekretess- och arkivlagen. Det är även meriterande om du har minst ett års arbetserfarenhet som nämndsekreterare.

För att undvika missförstånd behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt mycket goda IT-kunskaper. Har du vana av att arbeta i ärendehanteringssystemet LEX ser vi som är det meriterande.

För att trivas i rollen som nämndsekreterare hos oss behöver du som person vara noggrann, strukturerad och trivs i en organisation där du behöver följa de regler och ramar som finns. I och med att vi är en politiskt styrd verksamhet behöver du också kunna vara flexibel och hantera förändringar. Du arbetar självständigt och vågar lita på din kunskap och förmåga när du fattar beslut. Eftersom din roll blir stödjande är du social och utåtriktad och har lätt för att knyta nya kontakter när det behövs. Samtidigt lägger vi stor vikt att du är tydlig och drivande i ärendeprocessen även när ärendena är komplexa. Vi är en verksamhet där du behöver hålla fler saker igång samtidigt men du ska också trivas med att jobba med rutinmässiga arbetsuppgifter.


ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid, 08:00 - 17:00 med möjlighet till flextid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-02
Ange följande referens när du ansöker: 4620
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Holmström 016-710 50 08

Företag
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag

Adress
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
Eskilstuna
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
Alva Myrdals gata 3D 63186 Eskilstuna

Jobbnummer
4296530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag: