Erfaren löneadministratör till internationellt bolag

Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Wise Professionals är det personliga konsultföretaget som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag är vi närmare 250 medarbetare som arbetar i någon av Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och nu söker vi för kunds räkning en erfaren löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på 1,5 år med möjlighet till förlägning.

Ditt uppdrag

Vi söker för vår kunds räkning en erfaren och självgående löneadministratör som vill arbeta i en dynamisk miljö där egna initiativ och insatser värderas högt. Vår kund är ett stort internationell företag med verksamhet i stora delar av Europa där service och effektivitet ses som en självklarhet.

Lönefunktionen består av 4 personer som supporterar medarbetarna i Sverige, Tyskland, Frankrike och Norge med alla typer av lönefrågor. I rollen som Löneadministratör kommer du att säkerställa att korrekta löner betalas ut samt kontrollera försäkringar till de anställda. Du kommer att arbeta nära HR-avdelningen, samarbetspartnern Visma, ekonomifunktionen samt besvara frågor från anställda. I denna roll kommer även hantering av reseräkningar att ingå i dina arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2014-06-23

Bakgrund
Vi söker dig som har arbetat minst 5 år med lönehantering, gärna i en större internationell organisation med stora löneflöden. Du har god kunskap om hantering av semester, sjukskrivningsregler och är van att hantera föräldraledighet och deltidsarbete. Din erfarenhet av löneadministrering gör att du hanterar minst ett lönesystem. Har du tidigare arbetat i Hogia är det meriterande. För att vara lämplig för rollen är du flytande i både engelska och svenska, har du även kunskaper i tyska är det meriterande men inget krav.

Du är van att arbeta självständigt och är mycket strukturerad och noggrann, även i stressiga situationer. Du har god förmåga att identifiera effektiviseringsmöjligheter och tar gärna tag i dessa och driver igenom själv. Du tycker om att vara serviceminded och tycker om att lära känna nya människor och ta dig an nya utmaningar.

Konsultrollen hos Wise Professionals

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Mer om tjänsten

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Sofia Sjögren, sofia.sjogren@wise.se eller konsultchef Barbara Lidholt, barbara.lidholt@wise.se .

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstid

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-17
Ange följande referens när du ansöker: 396
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Sjögren

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
1918436

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: