Erfaren kundserviceansvarig för armaturer till internationellt b
Aura Light AB / Försäljningsjobb / Vimmerby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Vimmerby,
Hultsfred,
Ydre,
Kinda,
Västervik eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aura Light AB i Vimmerby,
Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-07-12Beskrivning av verksamhetenAura Light är ett belysningsföretag som erbjuder hållbara belysningslösningar till professionella kunder så att de kan minska sina kostnader, sin energiförbrukning och sin miljöpåverkan. Aura Lights produkter och lösningar är kända för sin långa livslängd, höga kvalitet och betydande energibesparingar. Idag erbjuder Aura Light kompletta belysningslösningar med ljuskällor, armaturer och sensorer. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan, och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Försäljning sker över hela världen genom koncernens dotterbolag och återförsäljare. Kunderna återfinns främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura Light har cirka 300 anställda och en omsättning på cirka 800 miljoner kronor. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Läs mer på
www.auralight.se .
Dina arbetsuppgifterBrinner du för god kundservice och är en inspirerande ledare? Då är det här rätt jobb för dig. Aura Light som är ett internationellt belysningsföretag, söker nu en kundserviceansvarig till kundserviceavdelningen i Vimmerby. I rollen som kundserviceansvarig så har du personalansvar och leder samt fördelar arbetet på avdelningen. Aura Light är en arbetsplats för dig som uppskattar en platt organisation med korta beslutsvägar och personligt inflytande. Vi söker nu dig som vill leda och driva vår kundserviceavdelning i Vimmerby. Som kundserviceansvarig arbetar du både strategiskt och operativt, att hugga i vid behov får inte vara ett hinder för dig. Du och ditt team strävar efter att överträffa kundens förväntningar genom att ge en snabb och personlig service på ett professionellt sätt. Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. dagligt ledande av teamet och coaching av medarbetare. Utöver det, ansvarar du för att ständigt se över rutiner och processer samt aktivt arbeta med förbättringsarbeten inom kundserviceavdelningen och de avdelningar som supporteras. Dina ansvarsområden är: . Utveckla, coacha och stötta teamet löpande . Säkerställa en högkvalitativ och tidseffektiv kundservice . Ansvara för och vara delaktig i det dagliga kundservicearbetet . Effektivisera processer och rutiner . Bidra till att skapa affärer och merförsäljning.
Utbildning och erfarenhetDu ska tidigare ha arbetat som kundserviceansvarig och ha förståelse för vad som krävs för att driva, styra och utveckla kundservice och försäljning. För att lyckas i rollen så bör du vara trygg i dig själv, stresstålig och mån om att skapa en trivsam och positiv arbetsmiljö. Som ledare är du kommunikativ och ansvarsfull. Är du dessutom både en coachande och närvarande ledare så kommer du snabbt att bli omtyckt hos oss. Du bör ha minst tre års erfarenhet av en ledande befattning inom kundservice samt gedigen IT- och systemkunskap. Erfarenhet av IFS/Monitor är meriterande. Vidare, krävs goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal som skrift. Du är van vid att driva försäljning och genomföra förbättringar som effektiviserar organisationen. Du säkerställer alltid en högkvalitativ service gentemot kunden och en effektiv kundtjänstavdelning.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare. Heltid
TillträdeSeptember.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-19
Urval och intervjuer sker löpande.
Skriftlig ansökan.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
job@auralight.comKontaktAnders Nyström 070-821 62 81
job@auralight.comFöretagAura Light AB
AdressAura Light AB
Fönstergatan 17
59840 VIMMERBY
KontorsadressFönstergatan 17
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 020-323030
E-postadress:
job@auralight.com Jobbnummer 2952040
Observera att sista ansökningsdag har passerat.