Erfaren inom 2nd Line support? Söker du nytt IT-jobb?
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du framåt, problemlösande och serviceinriktad och vill du arbeta inom 2nd Line Support? Söker du ett arbete som konsult på ett företag där du och din utveckling är i centrum för oss? Experis IT är ett av Sveriges största IT-konsultbolag, med kontor och kunder över hela Sverige. Hos oss öppnar vi dörren till både små och stora företag, där många IT-avdelningar är i framkant.
Välkommen med din ansökan till oss på Experis IT!
•
Som konsult på Experis IT får du möjligheten att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos våra kunder inom olika branscher; IT, Telecom, Finans, Bygg, Fordon, Industri, Kommun m flera. Vi vill ge dig chansen att få bidra med din kompetens och den du är, utvecklingsmöjligheter, en karriärplan och möjlighet till ditt nätverksbyggande inom ditt intresseområde.
Vi söker dig som har:
* Arbetslivserfarenhet från både 1st Line- och 2nd Line support
* eller
* Arbetslivserfarenhet som IT tekniker och inom 1st Line support
* Gärna IT-utbildning
* Erfarenhet av arbete med Microsoft Office 365 och bra kunskaper om Windows servermiljö
* Stort tekniskt intresse
* Talar och skriver svenska och engelska språken obehindrat
Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor och gillar verkligen problemlösning inom IT. Du trivs med att arbeta självständigt i ett högt arbetstempo, tar gärna stort eget ansvar och vill utvecklas och lära dig mer inom ditt område.
Hos Experis IT kan du få arbeta med att:
* Ansvara för att ta emot och lösa mer kvalificerade IT-ärenden. Ansvara för felsökning och avgöra hur felet åtgärdas bäst.
* Arbeta i både kundspecifika applikationer och standard-applikationser som Microsoft Office 365 och Windows 7/8/10
* Utföra installationer av datorer och programvara, göra felsökning, underhåll och service samt teknisk support av hårdvara och programvara.
* Ansvara för datakommunikation, drift och datasäkerhet i nätverksmiljöer.
* Testa nya produkter och informera användarna om nyheter.
Vad kan vi erbjuda?
På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.
Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.
Vi erbjuder dig:
* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Pensionsavsättning
* Försäkring
* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag
* Karriärplan
* Studiematerial och Certifieringskostnader för din utveckling inom IT
* Nätverk, Afterwork och roliga aktiviteter med kollegorna och din Konsultchef på Experis IT
Publiceringsdatum2017-02-27Kontaktperson för detta jobbVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Anna Aurell-Sundvall på
Sökord: supporttekniker, helpdesk, it support, technical support, desktop support, support engineer, system administrator, service desk, 2nd Line, 1st Line
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Ersättningfriskvård, certifieringskostnader inom IT
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-20
Ange följande referens när du ansöker: 18640
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Aurell-Sundvall
aau@se.experis.com 08 - 736 29 66
FöretagExperis AB
AdressExperis AB
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3342471
Observera att sista ansökningsdag har passerat.