Erfaren inköpare till uppdrag konsultinköp inom offentlig sektor

Quattro Bemanning & Rekrytering AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
2025-03-19


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quattro Bemanning & Rekrytering AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-03-19

Beskrivning
Vi söker dig som har erfarenhet av inköp för, till ett spännande uppdrag som inköpare inom en organisation med ansvar för samhällskritisk infrastruktur.

Uppdraget är 80-100% omfattning och innefattar inköp av konsulter samt avrop från ramavtal. Du kommer att arbeta med hela inköpsprocessen och ha en nyckelroll i att försäkra en smidig och kvalitetssäkrad upphandlingsprocess.

Dina arbetsuppgifter
- Avropa konsulter från ramavtal enligt Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna (LUF).

- Utforma uppdragsbeskrivningar och krav tillsammans med beställare.

- Sammanställa och granska anbudsformulär samt skicka avropsförfrågningar.

- Svara på frågor från leverantörer och interna beställare.

- Ta fram beslutsunderlag för tilldelning.

- Upprätta avtal och inköpsordrar samt följa upp leverantörer.

- Förvalta och uppdatera avropsavtal, inklusive förlängningar och indexregleringar.

- Hantera frågor kopplade till säkerhetsklassning och avtal.

- Arbeta med ständig förbättring av processer och rutiner.

Kvalifikationer
- Minst 3 års erfarenhet av operativt inköpsarbete.
- Minst 3 års erfarenhet av att avropa/upphandla konsulter från ramavtal.

- Minst 2 års erfarenhet av konsultavrop enligt LOU eller LUF.

- Minst 2 års erfarenhet inom IT-, bygg-, energi-, infrastruktur- eller elkraftsbranschen.

- Erfarenhet av att arbeta i digitala inköpssystem som ServiceNow (SVEA) och e-Avrop.

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande

- Erfarenhet av att avropa tekniska konsulter, IT-konsulter eller projektkonsulter.

- Kandidatexamen inom relevant område (ekonomi, ingenjör, juridik, beteendevetenskap eller inköp).

- Erfarenhet av processförbättringar inom inköpsområdet.

Dina personliga egenskaper
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.

- Strukturerad och administrativt lagd.

- Tydlig i kommunikation och van att hantera många kontaktytor.

- Självständig och målinriktad med hög servicenivå.

Anställningsvillkor
- Placering: Hybridarbete med kontor i Stockholm. Minst 60-80% av arbetstiden sker på plats.

- Omfattning: 80-100%.

Vänligen var noggrann med att det i din CV framgår att ovan skall-krav är uppfyllda, för att öka dina möjligheter att kvalificera dig vidare i processen.

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/220".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Quattro Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556719-9962)

Arbetsplats
Q i Stockholm AB

Jobbnummer
9231424

Prenumerera på jobb från Quattro Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quattro Bemanning & Rekrytering AB: