Erfaren inköpare till uppdrag konsultinköp inom offentlig sektor
Quattro Bemanning & Rekrytering AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
2025-03-19
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quattro Bemanning & Rekrytering AB i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Järfälla eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-03-19BeskrivningVi söker dig som har erfarenhet av inköp för, till ett spännande uppdrag som inköpare inom en organisation med ansvar för samhällskritisk infrastruktur.
Uppdraget är 80-100% omfattning och innefattar inköp av konsulter samt avrop från ramavtal. Du kommer att arbeta med hela inköpsprocessen och ha en nyckelroll i att försäkra en smidig och kvalitetssäkrad upphandlingsprocess.
Dina arbetsuppgifter - Avropa konsulter från ramavtal enligt Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna (LUF).
- Utforma uppdragsbeskrivningar och krav tillsammans med beställare.
- Sammanställa och granska anbudsformulär samt skicka avropsförfrågningar.
- Svara på frågor från leverantörer och interna beställare.
- Ta fram beslutsunderlag för tilldelning.
- Upprätta avtal och inköpsordrar samt följa upp leverantörer.
- Förvalta och uppdatera avropsavtal, inklusive förlängningar och indexregleringar.
- Hantera frågor kopplade till säkerhetsklassning och avtal.
- Arbeta med ständig förbättring av processer och rutiner.
Kvalifikationer - Minst 3 års erfarenhet av operativt inköpsarbete.
- Minst 3 års erfarenhet av att avropa/upphandla konsulter från ramavtal.
- Minst 2 års erfarenhet av konsultavrop enligt LOU eller LUF.
- Minst 2 års erfarenhet inom IT-, bygg-, energi-, infrastruktur- eller elkraftsbranschen.
- Erfarenhet av att arbeta i digitala inköpssystem som ServiceNow (SVEA) och e-Avrop.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande
- Erfarenhet av att avropa tekniska konsulter, IT-konsulter eller projektkonsulter.
- Kandidatexamen inom relevant område (ekonomi, ingenjör, juridik, beteendevetenskap eller inköp).
- Erfarenhet av processförbättringar inom inköpsområdet.
Dina personliga egenskaper - God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
- Strukturerad och administrativt lagd.
- Tydlig i kommunikation och van att hantera många kontaktytor.
- Självständig och målinriktad med hög servicenivå.
Anställningsvillkor - Placering: Hybridarbete med kontor i Stockholm. Minst 60-80% av arbetstiden sker på plats.
- Omfattning: 80-100%.
Vänligen var noggrann med att det i din CV framgår att ovan skall-krav är uppfyllda, för att öka dina möjligheter att kvalificera dig vidare i processen.
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/220".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Quattro Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556719-9962)
Arbetsplats Q i Stockholm AB
Jobbnummer 9231424