Erfaren inköpare

Jobquest Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Erfaren inköpare

Till vår kund söker vi en inköpare med affärsfokus. Detta är ett långt uppdrag vilket innebär att du är anställd av JobQuest och arbetar hos kunden. Projektet börjar i början av augusti och räknas att pågå ca ett år.

Projektbeskrivning:
Svenska kraftnät har fått i uppdrag av regeringen att utveckla och driva en central informationshanteringsmodell, en tjänstehubb, på den svenska elmarknaden. Tjänstehubben är ett IT-system som ska hantera informationsutbytet mellan aktörerna på elmarknaden.
Svenska kraftnät har i en förstudie identifierat ramarna för hur tjänstehubben bör se ut, detta presenterades i en rapport till regeringen 1 juni 2016. Under de kommande två åren ska systemet kravställas och upphandlas och efter det tar en implementeringsfas vid. Driftsättning är planerad till slutet av 2020.

Jobbeskrivning:
Projektorganisationen består av fem områden och utgör projektets kärngrupp. Fullt bemannat kommer projektet att omfatta ca 20 medarbetare. Majoriteten av dessa medarbetare kommer att tillhöra områdena för IT och Verksamhet.
Den resurs vi söker ingår i projektteamet och rapporterar till ansvarig inköpare

Uppgifter:
Du ska bistå projektet med kompetens inom området effektbaserad upphandling. Du ska också coacha projektteamet i metodikfrågor. Arbetet sker i samarbete med samtliga delområden i projektorganisationen.

Ansvar:
• Ta fram en inköpsstrategi för projektet och säkerställa att den följs.
• Ta fram tidplan och aktiviteter kopplat till upphandling.
• Leda arbete med framtagande av incitamentsmodell.
• Leda arbetet med framtagning och utformning av förfrågningsunderlag.
• Leda arbetet med framtagande av process för utvärdering av anbud.
• Månadsvis statusrapportering.
• Kontinuerligt säkerställa med ansvarig inköpare att företagets processer och legala krav i upphandlingsprocessen följs (LUF).
• Bidra till verksamhetsutveckling inom Inköp kopplat till upphandling av IT system.

Rapportering:
Rapportering/uppföljning sker:
• En gång/månad Inköpare - statusrapportering
• Veckovis avstämning med ansvarig Inköpare

Kompetenskrav:
• Erfarenhet av effektbaserad upphandling
• Erfarenhet av att coacha team/stötta team i effektbaserad upphandling
• Erfarenhet från att leda workshops
• Erfarenhet av att jobba med både leverantörs och beställarsidans frågeställningar
• Erfarenhet av offentlig upphandling av IT system (LUF)
• Inköpskompetens med affärsfokus
• Erfarenhet kring upphandlingsverktyg som TendSign, E-avrop eller liknande upphandlingsverktyg
• Noggrann, strukturerad, prestigelös
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Din ansökan

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Din ansökan ska innehålla CV , personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: JobQuest är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer

Om JobQuest

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.

Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Långt uppdrag

Publiceringsdatum
2017-05-18

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marjut Adalberth

Företag
Jobquest Sverige AB

Adress
Jobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 7 11123 Stockholm

Jobbnummer
3506949

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobquest Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobquest Sverige AB: