Erfaren helpdesktekniker som vill arbeta mot 2nd line?
Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Borlänge,
Borås eller i
hela Sverige Serviceinriktad, tekniskt kompetent, problemlösare och målmedveten? Stämmer dessa egenskaper in på dig kan du vara den vi söker till vår kund på Östermalm i centrala Stockholm!
Om Wise IT
Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer -- tillsammans!
Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.
Din vardag
Vi söker för kunds räkning en erfaren helpdesktekniker som vill ta nästa steg i karriären och jobba mer mot 2nd line. Du kommer att sitta i vår kunds servicedesk och ta emot inkommande samtal och mail från användare som vill ha hjälp med sina IT-relaterade problem. Det handlar om allt ifrån felsökning och installation till uppsättning och konfigurering av datorer och kringutrustning. Ärendena gäller både hård- pch mjukvara. Du arbetar i Microsoftmiljö med bland annat Windows klienter, Active Directory och Microsoft Office. För dig som visar framfötterna finns utrymme att ta dig an ännu tyngre tekniska ärenden och utmaningar. Detta är således en fantastisk möjlighet att utvecklas i din IT-roll.
Företaget har 3 kontor i Stockholmsregionen och tjänsten är placerad i centrala Stockholm på Östermalm. Helpdeskteamet är ett glatt gäng bestående av 6-7 personer. Vill du bli en i gänget?
Vem är du?
För att trivas och passa in i rollen tror vi att du är positiv och serviceinriktad! Du gillar problemlösning och kan hantera arbete i ett högt tempo. Du är en tillmötesgående och ödmjuk person som alltid vill vara hjälpsam mot både användare och kollegor. I rollen är det viktigt att du kan vara tydlig och återkoppla till användarnas problem på ett förståeligt och pedagogiskt sätt. Du har goda svenska språkkunskaper, både i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har minst 2-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i att felsöka, både på distans och på plats.
För att lyckas i arbetet har du även goda kunskaper inom några av följande områden:
Active Directory
Ärendehanteringssystem
MS Windows XP/7/8
MS Office 2003/2007/2010
Hårdvara och kringutrustning
Grundläggande kunskaper kring nätverk
Meriterande:
ITIL
Brandväggar
Antivirus
Utbildningar
Certifieringar i Windowsprogramvaror
Andra IT-certifieringar
Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du blir anställd av Wise IT och jobbar som konsult ute hos vår kund. Som konsult hos Wise IT får du unika möjligheter att arbeta på intressanta företag inom olika branscher och med utvecklande uppdrag.
Låter det här intressant? Tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta kandidatansvariga Johanna Nybom på
johanna.nybom@wiseit.se alternativt 0707-13 36 19 eller Rebecca Levy på
rebecca.levy@wiseit.se alternativt 0735-21 65 90.
Vi ser fram emot Din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-01-19ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 3272346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.