Erfaren ekonomiassistent till Shared Service Center

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-02-18

Företaget
Företaget hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader, vilket ger den bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv verksamhet.

Den digitala resan har bara börjat och här erbjuds du en unik möjlighet att få vara med och påverka på riktigt i en händelserik miljö där arbetet kan skifta och i utbyte får du värdefulla erfarenheter från ett stort företag och dess processer.


Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som ekonomiassistent arbetar du med de löpande arbetsuppgifterna som innefattas inom kundreskontra samt bokslutsuppgifter. Syftet med rollen är att få det dagliga inflödet av förfrågningar och ärenden att fungera så bra som möjligt. Vanliga arbetsuppgifter är inbetalningar, påminnelser, inkasso, clearing av konton, återbetalning och avstämningar. Även att ge support internt som externt är en del av dina arbetsuppgifter för att besvara status på fakturor och ändra i systemen.

I arbetet förväntas du att ge förstklassig support och att komma med förslag hur interna processer kan effektiviseras och förbättras.


Kvalifikationer
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst två års arbetslivserfarenhet från ekonomi där du arbetat med kund - och/eller leverantörsreskontra
• God system - och datavana
• Meriterande med erfarenhet av SAP eller andra affärssystem

För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt. Du är relationsorenterad och har en god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar. Du har en god problemlösningsförmåga då du är lösningsfokuserad och har förmågan att ta egna initiativ. Ditt arbetssätt är strukturerat och du trivs i roller där du arbetar tillsammans med kollegor för att utveckla rutiner och processer.

Övrig information:

• Det här är ett konsultuppdrag på heltid som är tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos företaget.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, ekonomisupport, ekonomi, leverantörsreskontra, Stockholm, support, SAP, SRM, IBX, internsupport, service, ekonomisupport, reskontra, heltid, IT, administration, system, ekonom, kundreskontra, stockholm, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Jobacker julia.jobacker@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4620867

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: