Erfaren e-handelskoordinator till centrala verksamhetsstödet

Chalmers Tekniska Högskola AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Chalmers Tekniska Högskola AB i Göteborg

Vi söker nu en kollega till en spännande och rolig roll som e-handelskoordinator inom Chalmers centrala verksamhet och till enheten Inköp och Upphandling. Du kommer bli en del av ett kompetent team som präglas av glädje, samverkan, ansvarstagande och utveckling

Om inköps och upphandlingsfunktionen på Chalmers
Inköps och upphandlingsfunktionen på Chalmers präglas av professionella kommersiella affärer tillsammans med leverantörer på global nivå. Goda affärer, med rätt nytta & hållbarhet, låga totalkostnader och god riskhantering, visas löpande. Allt för att garantera Chalmers en relevant och hållbar försörjningskedja. Funktionen finns representerad både i det verksamhetsnära arbetet på våra 13 ämnesinstitutioner och i den lärosätesövergripande ledningen med sina stödorgan. Chalmers är ett tekniskt- och naturvetenskapligt universitet med uppdrag att skapa och sprida kunskap, kompetens och lösningar som alla har nytta av, såväl individ som samhälle. Allt för en hållbar framtid. Antalet anställda uppgår till ca 3 000 personer och årligen utbildas ca 11 000 studenter på våra två campus Johanneberg, och Lindholmen

Beskrivning av tjänsten
Beskrivning av tjänsten Vi söker nu ytterligare en erfaren e-handelskoordinator. I rollen ingår att driva arbetet med e-handel, digitalisering och effektivisering framåt genom att utveckla system & arbetssätt och att bidra till att användarna upplever att systemet ger mervärden. Du kommer arbeta med leverantörsanslutningar, administration av användare, beställningsvägar, kategoriträd och adresser samt att ge support till användare i vårt ärendehanteringssystem. I arbetet ingår också att kontrollera och följa upp inköps- & fakturaflöden samt avvikelser.

Omvärldsbevakning och verksamhetsutveckling är en löpande samt prioriterad arbetsuppgift. Du kommer även ansvara för projektledning, informations- & utbildningsinsatser. Vi ser framför oss att operativt inköp och uppföljning tydligt kommer öka i systemet. Arbetet innebär löpande kontakter med beställare och leverantörer i samverkan med andra allmänna organisationer. Du arbetar med ständiga förbättringar för att garantera Chalmers goda affärer. I ditt arbete utmanar du leverantörerna att hitta förbättringsmöjligheter och besparingar.

På Inköp och Upphandling arbetar idag 9 personer. Dessa kompletteras nu med ytterligare två tjänster varav en erfaren e-handelskoordinatorn är den ena. Den andra är en affärscontroller. Du förväntas arbeta i olika slags team och självständigt med hög kvalitet och servicenivå. Ditt engagemang och din drivkraft är viktiga verktyg i det ständiga förbättringsarbetet. Som e-handelskoordinator kommer du att arbeta tillsammans med vår e-handelskoordinator, upphandlare, upphandlingskoordinator och den kommande affärscontrollern. Ett nära samarbete finns även med kollegor som arbetar med reskontra, tekniska system och ekonomi. Kontakter med företrädare för Chalmers alla verksamheter, det verksamhetsnära inköpet och leverantörer sker löpande.

Utveckling och möjligheter till förbättring av Chalmers goda affärer är ständigt närvarande. Att du vill vara med och utveckla våra arbetssätt och rutiner för att säkerställa en hög professionell servicenivå och effektivitet både internt och externt ser vi som en självklarhet.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2024-05-03

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerat e-handelsarbete. Du har mycket goda och praktiska kunskaper om e-handelssystem samt arbetssätt kopplat till detta. Du har goda kunskaper om inköp och upphandling inom det allmänna. Du är även van vid att arbeta med och ta ansvar för allt från operativa till strategiska frågor. Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdigt och givetvis mycket god vana av att arbeta med IT-system samt arbetssätt/processer. Du har även förmåga att skapa överblick och sätta dig in i andras arbetssätt. Av vikt är att du är god kommunikatör och kan uttrycka dig obehindrat muntligt och skriftligt på både svenska samt engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av e-handelssystemet Proceedo och ärendehanteringssystemet Topdesk.

För att trivas i rollen behöver du vara självständig och trygg i såväl person som i din professionella roll. Det är viktigt att du är flexibel och trivs med att arbeta såväl helhet och utveckling som med praktiska frågor. Du behöver också vara en driven person som har lätt för att bemöta och samarbeta med personer i olika sammanhang. Som person är du engagerad, och har god förmåga att planera och prioritera. Stor vikt sätts vid personlig lämplighet för tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov.
Semester upp till sju veckor per år.
Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.

Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer 20240273. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.
• Bakgrundskontroll kan komma genomföras.

Sista dag att ansöka är 2024-05-23

Vid frågor, vänligen kontakta
Martin Eriksson, Inköps- och upphandlingschef,
031-772 11 46, martier@chalmers.se

• ** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Chalmers Tekniska Högskola AB (org.nr 556479-5598)

Jobbnummer
8657136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Chalmers Tekniska Högskola AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Chalmers Tekniska Högskola AB: