Erfaren avdelningsadministratör till myndighet inom det svenska kraftsys...
Centio Consulting Group AB / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centio Consulting Group AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige Vi söker en erfaren avdelningsadministratör till myndighet inom det Svenska kraftsystemet.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Myndigheten drivs i form av ett statligt affärsverk, och har ca 1400 medarbetare varav de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg. Kontor finns även i Göteborg, Luleå, Sundsvall och Sollefteå.
Energiomställningen pågår för fullt och vi har en elmarknad som befinner sig i förändring. Inom myndigheten har avdelning Elmarknad med sina nästan 70 medarbetare vuxit rejält de senaste åren samtidigt som mängden arbete i olika europeiska grupper har ökat och även den ekonomiska administrationen. Mot bakgrund av en ökad komplexitet och behov av allt mer koordinering söker vi nu en administratör som kan stötta såväl ledningsgruppen som den löpande administrativa verksamheten in avdelningen.
Publiceringsdatum2024-01-17Dina arbetsuppgifterAdministratören kommer i stor utsträckning att arbeta direkt för personer i avdelning Elmarknads ledningsgrupp men även nyckelpersoner i europeiska grupperingar. Assistenten kommer att stötta med såväl mötesbokningar som fakturahantering / kontering samt vara stöd vid rekrytering och introduktionen av nya medarbetare.
I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att:
• Stötta avdelningens chefer i planering och koordinering av större möten
• Stötta avdelningens chefer med administrativa uppgifter
• Administera europeiska möten där representanter från avdelningen är ordförande i arbets-/styrgrupper
• Kontering av fakturor inom samtliga avräkningsprocesser, effektreserv, störningsreserv, snabb frekvensreserv (FFR)
• Vara sammanhållande för avdelningens konferenser
• Vara sammanhållande för informationsseminarier (internt och externt)
• Administration och tilldelning av resurser i "Projektverktyget"
• Stötta avdelningens intranätsredaktörer
• Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen
• Vara stöd i rekrytering och introduktion av nya medarbetare
• Administrera diarieföring
• Vara ansvarig för att lägga upp och administrera kurser i Svenska kraftnäts interna utbildningsplattform
Krav (OBS, obligatoriska)
Utbildning :
Eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration alternativt minst 5 års motsvarande arbetslivserfarenhet.
Kompetens och Erfarenhet:
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter, liknande de som anges i nämnda arbetsbeskrivning:
• Stötta avdelningens chefer i planering och koordinering av större möten
• Stötta avdelningens chefer med administrativa uppgifter
• Administera europeiska möten där representanter från avdelningen är ordförande i arbets-/styrgrupper
• Kontering av fakturor inom samtliga avräkningsprocesser, effektreserv, störningsreserv, snabb frekvensreserv (FFR)
• Vara sammanhållande för avdelningens konferenser
• Vara sammanhållande för informationsseminarier (internt och externt)
• Administration och tilldelning av resurser i "Projektverktyget"
• Stötta avdelningens intranätsredaktörer
• Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen
• Vara stöd i rekrytering och introduktion av nya medarbetare
• Administrera diarieföring
• Vara ansvarig för att lägga upp och administrera kurser i Svenska kraftnäts interna utbildningsplattform
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook samt vana att arbeta med datorer och IT-system.
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med administrativa processer
Meriterande
• Minst 3 års erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd åt chefer och ledningsgrupper
• Dokumenterad erfarenhet av koordinering i större organisationer under minst 3 år
• Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med administration och koordinering i offentlig verksamhet , t.ex. statlig eller kommunal alt. motsvarande större organisation.
Om företagetCentios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Centio Consulting Group AB (org.nr 559153-2907),
http://www.Centio.se Arbetsplats Centio
Kontakt Maximilian Claesson
maximilian.claesson@centio.se Jobbnummer 8399503
Observera att sista ansökningsdag har passerat.