Erfaren Administratör till Albo System Sweden AB i Kungsbacka

Vega HR AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Är du serviceorienterad och älskar att ta ansvar för att underlätta för andra att göra sitt bästa? Vill du vara spindeln i nätet och ha ordning och reda på den administrativa verksamheten i ett företag? Är du en snabblärd tusenkonstnär inom inköp, lager, order och fakturering? Vill du ta ett administrativt ansvar i ett mindre företag där du kommer möta nya utmaningar varje dag? Välkommen till världens roligaste jobb!
Erfaren administratör till Albo System Sweden AB i Kungsbacka
Till vår uppdragsgivare, Albo System Sweden AB, söker vi nu en erfaren och prestigelös tusenkonstnär som kan och vill administrera företagets viktigaste interna processer såsom trivsel, inköp, lager, order och fakturering - plus lite till. Du kommer få ta ett brett ansvar och fungera som spindeln i nätet. För rätt person innebär tjänsten stora möjligheter att påverka sin arbetssituation och möjlighet att få arbeta självständigt för att på så sätt bidra till att företaget växer framgångsrikt.
Huvudsakliga ansvarsområden som kontorsansvarig administratör:
Som administratör kommer du få sätta dig in i olika administrativa uppgifter och ta mer löpande ansvar för varje del i företagets interna processer/rutiner. Du kommer få arbeta självständigt och ta egna initiativ till din egen utveckling och du rapporterar till företagets aktiva ägare. Du förväntas kunna agera självständigt utan någon detaljstyrning. Exempel på löpande arbetsuppgifter kan nämnas:
Administrera tillverkningsorder, produkt-, artikel- och prisregister samt lagerplatser.
Uppdatera leverantörsregister och administrera löpande inköp, leveranser, uppföljning och reklamationer.
Genomföra inventering av lager och lagersaldon.
Löpande ekonomiadministration, fakturering, kontering, uppföljning.
Administration av reservdelsinköp, kontroll, uppföljning och kontakt med fraktbolag
Administrativt stöd till ägare, mail, korrespondens, telefon m m
Övrigt förekommande administrativa uppgifter som skapar effektivitet och trivsel på kontoret.

Dina egenskaper:
Som serviceorienterad administratör är du noggrann, strukturerad och van att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
Du är nyfiken, tekniskt intresserad och vill hela tiden lära dig nytt.
Du är orädd, prestigelös och har mycket lätt för att samarbeta och kommunicera med alla typer av personligheter, då du kommer ha en nyckelroll i organisation.
Du är trygg i din roll och kan ta till dig nya processer, rutiner och affärssystem.
Du har god vana att arbeta i ett högt tempo och du hanterar stress på ett rationellt sätt.
Som person är du socialt begåvad, har hjärtat på rätt ställe och tycker det är viktigt att skapa trivsel och ha roligt på arbetet.

Publiceringsdatum
2019-11-07

Kvalifikationer
Vi söker efter dig som har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll och gärna i ett i ägarlett mindre företag.
Vi förutsätter att du har erfarenheter av att arbeta i något affärs-, ekonomisystem. Meriterande är om du kan arbeta i affärssystemet Pyramid.
Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är ett krav då flertalet av kunderna är internationella.
Goda kunskaper i Microsoft Office.
Meriterande om du har en relevant eftergymnasial utbildning inom administration och service men inte ett krav.

Om Albo System Sweden AB
Albo System Sweden AB är specialister och innovationsledare inom utveckling och tillverkning av Pallvändare under varumärket Albo System ®. Produkterna används för konditionering av staplar med ark av papper, kartong, wellpapp och plåt samt för vändning av material i olika produktionsprocesser i inom industrin i allmänhet. Många av våra kunder är förpackningstillverkare och tryckerier. En stor del av produktionen exporteras. För mer information om Albo System Sweden AB, besök www.albo.se
Vad kan företaget erbjuda dig?
Rätt person har stora möjligheter att få utvecklas och ta stort ansvar i ett mindre företag. Tjänsten är på heltid 100% (kan diskuteras om något annat önskas) och du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till din chef. Du får samarbeta med kompetenta och trevliga kollegor som kommer stödja dig i din roll. Du får intern produktutbildning och bra introduktion för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt. Hos Albo System Sweden AB erbjuds du marknadsmässiga anställningsvillkor.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta:
Uppdragsgivare: Albo System Sweden AB
Tjänst: Administratör/Kontorsansvarig
Tillträde: Efter överenskommelse
Placeringsort: Kontor på anläggningen i Kungsbacka
Sista dag att ansöka är 2019-11-22
Vi arbetar med löpande urval och ansökan sker endast genom www.vegahr.se.
Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Ann-Charlotte Bjurbäck på Vega HR AB, telefon 0737-77 18 69. Det går också bra att maila till anncharlotte.bjurback@vegahr.se
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vega Hr AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Administratör Albo System".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vega Hr AB (org.nr 556809-3040), http://albo.se

Arbetsplats
Vega HR AB

Jobbnummer
4945188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: