Enhetschef, vårdcentralerna Sunne och Munkfors
Region Värmland / Sjukvårdschefsjobb / Sunne
2021-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef, vårdcentralerna Sunne och Munkfors" (publicerad 2021-02-04) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sunne,
Munkfors,
Kil,
Torsby,
Hagfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Värmland i Sunne,
Munkfors,
Kil,
Torsby,
Hagfors eller i
hela Sverige Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.
Vårdcentralen Sunne och Vårdcentralen Munkfors är två trevliga och välfungerande arbetsplatser. Enhetschef och biträdande enhetschef styr och leder tillsammans men enhetschefen har det övergripande ansvaret. Vi söker nu enhetschef 100%. På vårdcentralerna arbetar olika professioner tillsammans för att skapa den bästa vården för våra patienter.
Enhetschef, vårdcentralerna Sunne och Munkfors
Publiceringsdatum2021-02-02Dina arbetsuppgifterSom enhetschef i Region Värmland arbetar du utifrån vår vision och värdegrund. Dina arbetsuppgifter som enhetschef är att leda det dagliga arbetet på vårdcentralen. I detta ingår att bedriva en jämlik, behovsanpassad och kostnadseffektiv vård för befolkningen i området och att ansvara för ekonomi, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling inom dina enheter.
Förutom det lokala ledningsuppdraget ingår du också i en ledningsgrupp där du tillsammans med andra chefer i verksamhetsområdet ansvarar för en god och patientsäker vård av hög kvalitet.
Du ansvarar för drygt 40 medarbetare samt utbildningspersonal. Du kommer erbjudas handledning och ledarskapsutbildningar inom Region Värmland.
Du är direkt underställd verksamhetschef och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp som samarbetar aktivt med målsättningen att skapa en attraktiv och utvecklande arbetsplats för våra medarbetare.
Tillsvidareanställning i din grundprofession med ett tidsbegränsat chefsförordnande på fyra år.
Övrig information
Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.
Kvalifikationer Vi söker dig som vill vara med och fortsätta utveckla primärvården och den allmänmedicinska specialiteten i Värmland. Du ska kunna organisera och driva verksamhetens utvecklingsarbete och verka för en primärvård med god kvalitet. Vi söker dig som har goda ledaregenskaper med förmåga att ta tillvara medarbetarnas kompetens och idéer. Du ska kunna arbeta självständigt men också samverka kring verksamhetens frågor internt och externt.
Du har en positiv och problemlösande attityd och ser möjligheter istället för hinder. Du har en god förmåga att samarbeta med andra. Som person är du utåtriktad och kan engagera och kan entusiasmera andra. Du har god självkännedom, personlig mognad, empatisk förmåga och god vana att arbeta strukturerat. Du har också en förmåga att tänka strategiskt, en förståelse för helheten samt är en god kommunikatör.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Ansökan
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Läs mer här
Här berättar några av våra medarbetare om sitt arbete
https://www.regionvarmland.se/berattelser Facklig företrädare nås via växeln 010-831 50 00
Varaktighet, arbetstid
100 procent , Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION VÄRMLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "40:2021:080".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Värmland (org.nr 232100-0156),
https://www.regionvarmland.se/ Arbetsplats Region Värmland
Jobbnummer 5554371
Observera att sista ansökningsdag har passerat.