Enhetschef till sektionen Ordinärt boende

Falu kommun / Sjukvårdschefsjobb / Falun
2022-06-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till sektionen Ordinärt boende" (publicerad 2023-04-11) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Välkommen till Sektionen Ordinärt boende i Falu kommun, vi söker nu en enhetschef som vill bli en del av vårt team!

Sektionen ansvarar för kommunens hemtjänst, dagverksamhet, mattjänst, träffpunkter, kommunfixare, anhörigavlösning, verkställande handläggare, trygghetscentral och nattpatruller. I sektionen arbetar idag 16 enhetschefer som uppmuntras till att ha mycket samarbete sinsemellan. Du ingår i sektionens ledningsgrupp där vi lägger stor vikt vid att coacha, stödja och hjälpa varandra.

Omvårdnadsförvaltningens arbete bygger på en gemensam värdegrund där Trygghet är ett centralt begrepp i arbetet tillsammans med kunden. Varje möte med den enskilde ska kännetecknas av ett gott bemötande, kontinuitet och inflytande.

Du kommer att gå kommunens ledarskapsprogram samt få en mentor under dittförsta år, för oss är det viktigt att du känner att vi tar hand om dig frånförsta dagen! Vi erbjuder även centrala stödfunktioner för ekonomi, HR och kommunikation.

Publiceringsdatum
2022-06-08

Arbetsuppgifter
Som enhetschef är din uppgift att leda, planera och utveckla verksamheten. Sektionens arbete sker utifrån beviljade biståndsbeslut enligt SoL och inom givna ekonomiska ramar. Målsättningen är att kunden/brukaren ska få en bra omsorg av hög kvalitet.

Som stöd på din enhet har du medarbetare, gruppledare och planerare. Medarbetarna på enheten har olika ombudsuppdrag. Du leder, coachar och följer upp dina medarbetares insatser. Vi förväntar oss att du är en god representant i värdegrundsarbetet, då det är viktigt att våra kunder/brukare möts av professionella medarbetare med en positiv attityd och ett gott bemötande.

Kvalifikationer (rubrik)

Kvalifikationer
För rollen krävs

• Högskoleexamen från socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

• Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg

• God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift

• Datorvana

• B-körkort

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är prestigelös, initiativtagande och har ett tydligt och inspirerande ledarskap. Du är stabil i dig själv och i din roll, har god självinsikt och är empatisk. Du har förmåga att engagera och motivera dina medarbetare samt förmåga att skapa ett gott arbetsklimat där du främjar dina medarbetares utveckling. Arbetet kräver att du tar stort ansvar för ditt uppdrag och samarbetar väl med kollegor, medarbetare, brukare och anhöriga. Vidare ser vi att du är resultatorienterad och har ett intresse för utvecklingsarbete. Avslutningsvis är det viktigt att du har ett tydligt kundperspektiv och värdesätter de olikheter vi har!

Meriterande kvalifikationer

• Erfarenhet av intäktsfinansierad verksamhet

• Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet

• Erfarenhet av att arbeta som ledare

• Erfarenhet av personal-, budget- och verksamhetsansvar

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Kopior på betyg och intyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.

För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll (2010:479) utdrag från Rikspolisens belastningsregister. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten.

UPPLYSNINGAR

Leif Ekman, sektionschef, 023-823 19

Fackliga företrädare

Christina Johansson, Vision, 023-821 10

Eva Jonsson, Ledarna, 023-866 15

Kommunal, sektion Falun: falun.bergslagen@kommunal.se

Akademikerförbundet SSR, Carina Renhuvud, 023-873 19

ÖVRIGT

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och
därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling,
annonserings- och rekryteringshjälp.

Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering
genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa
en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra
din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se.

Kontaktinformation
Leif Ekman, Sektionschef

Arbetsplats

Falun

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4531118917".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falu kommun (org.nr 212000-2221), http://www.falun.se/

Kontakt
Sektionschef
Leif Ekman

Jobbnummer
6721253

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: