Enhetschef till personlig assistans på Ågrenska

Ågrenska AB (Svb) / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
2024-12-23


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ågrenska AB (Svb) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Om Ågrenska
Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation.Läs mer på www.agrenska.se

Publiceringsdatum
2024-12-23

Om tjänsten
Vi är ett litet team med enhetschefer som arbetar med personlig assistans på Ågrenska. Vårt kontor är placerat på Lilla Amundön i Hovås, vackert beläget i skärgården strax utanför Göteborg. Du erbjuds ett fritt och omväxlande arbete med många sociala kontakter där den ena dagen inte är den andra lik. Som enhetschef ansvarar du för ett antal assistansuppdrag där du samordnar kontakter med assistansberättigade, företrädare, myndigheter, anhöriga och assistenter.
Din roll innefattar personalansvar för de assistenter som är knutna till dina specifika uppdrag vilket innebär att du sörjer för god arbetsmiljö- och kvalitet i uppdragen samt att du gör- och följer upp budget. Du ansvarar även för löneprocessen i dina uppdrag samt hantering av olika administrativa uppgifter. Arbetsuppgifter kan inkomma med kort varsel, vilket ställer krav på flexibilitet och förmåga att självständigt prioritera arbetsuppgifter. Eftersom vi är ett litet team ser vi det som en självklarhet att stötta varandra och lösa situationer som uppstår!
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att medverka vid rekrytering av nya assistenter, schemaläggning, leda personalmöten, hålla medarbetarsamtal, dagligen handleda arbetsledare och assistenter, planera och genomföra interna utbildningar samt att dokumentera. Vi arbetar i flera IT-baserade system vilket gör att datavana krävs.
Mycket av din tid kommer att tillbringas på kontoret i Hovås men du kommer även att medverka på möten utanför ön. Det kan handla om arbetsplatsträffar hemma hos assistansberättigad, nykundsmöten eller nätverksmöten på sjukhus, kommun eller skola. Detta gör att vi helst ser att du har körkort och tillgång till bil.
Arbetet är mycket flexibelt med förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån ibland om det underlättar vardagspusslet. På Ågrenska eftersträvar vi balans mellan fritid och jobb och vänder oss även till dig som behöver arbeta mindre än heltid tex pga föräldraroll eller annat. Ange i din ansökan om din önskade tjänstgöringsgrad är lägre än heltid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillsättning efter överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.
Vem är du som söker?
Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, antingen som chef eller annan arbetsledande roll. Du har ett stort intresse för människors lika värde och allas rätt till delaktighet och ett gott liv utifrån ett helhetsperspektiv eftersom detta är själva grunden inom personlig assistans. Ågrenskas vision handlar om att göra livet bättre för personer med funktionsvariation vilket också blir det självklara och huvudsakliga målet för dig i ditt dagliga arbete.
Vi vill att du kompletterar oss som team och välkomnar därför olika kompetenser och utbildningsbakgrunder! Vi tror att du är en glad, prestigelös och förtroendeingivande person med förmåga att anta olika perspektiv då vi ofta stöter på komplexa dilemman i vårt dagliga arbete. Du behöver självständigt driva och planera ditt arbete framåt samtidigt som du ser vikten av att hjälpa varandra i teamet. Vi tror även att du är kommunikativ och lyhörd inför att lösa uppkomna situationer på ett konstruktivt och smidigt sätt.
Vi värdesätter en högskoleexamen och det är ett stort plus om du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har erfarenhet inom personlig assistans.
Hanteringen av ansökningar till denna tjänst startar efter årsskiftet och genomförande av intervjuer följer därefter löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.
Frågor om tjänsten hanteras av: Verksamhetschef Martin Södling, 0766-39 89 91 / martin.sodling@agrenska.se HR Business Partner Lisa Åhrman 0738-45 58 98 / lisa.ahrman@agrenska.seFacklig företrädare Ida Apelmo (ordförandeAkademikerföreningen vid Ågrenska)0709-161949/ ida.apelmo@agrenska.se
Vi ser fram emot att få välkomna dig till vårt gäng!
Anna - Personalvetare, sångerska och nybliven husägare med intresse för trädgårdsfix
Camilla - Beteendevetare med intresse för måleri, musik och sin hund
Fredrik - Golftokig personalvetare som gillar att laga mat
Julia - Företagsekonom med inriktning personalledning som just nu inreder sitt nya hus
Louise - Civilekonom och beteendevetare, som gillar böcker, egna hönorna och nya sommarstugan
Martin - Personalvetare som ägnar tid till familj, musik och löprundor
Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ågrenska AB (svb) (org.nr 556436-2217), https://www.agrenska.se

Arbetsplats
Ågrenska

Kontakt
Martin Södling
martin.sodling@agrenska.se
+46766398991

Jobbnummer
9079785

Prenumerera på jobb från Ågrenska AB (Svb)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ågrenska AB (Svb):