Enhetschef till kommunens nybildade HR- och löneenhet

Kramfors kommun, Kommunledningskontoret / Ekonomichefsjobb / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningskontoret i Kramfors

I Kramfors kommun finns en livskvalitet som är svårslagen. Världsarvet Höga Kusten bjuder på naturupplevelser utöver det vanliga. Småstadens närhet gör vardagspusslet enkelt. Inom en mycket snar framtid har du möjlighet att ta snabbtåg både norrut och söderut. Från vår egen flygplats når du Stockholm i söder och Gällivare i norr inom en timme. Kramfors stad expanderar med nya butiker och anläggningar för nöje och idrott.

Publiceringsdatum
2011-09-28

Arbetsuppgifter
Från årsskiftet sammanför vi nuvarande personal- och löneenhet till en gemensam HR- och löneenhet. Enheten kommer att utgöra en av tre enheter inom kommunledningsförvaltningens avdelning Intern service. Intern service har till uppgift att tillgodose kommunens verksamheter med operativt stöd och service inom områdena HR, löner, budget- och redovisning, IT och inköp.
Som enhetschef kommer du att leda och utveckla kommunens HR- och lönearbete i kontinuerlig dialog med kommunens verksamheter och tillsammans med enhetens medarbetare. Du utvecklar rutiner och arbetsmetoder i syfte att förenkla och effektivisera. Du utgör ett kvalificerat stöd till våra verksamheter/chefer utifrån arbetsrättsliga lagar, avtal och vår egen personalpolitik. Du kommer även att medverka i arbetet med att utveckla kommunens strategiska och långsiktiga HR arbete.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning inom personalområdet, mångårig erfarenhet av kvalificerat personalarbete och goda kunskaper i arbetsrätt och förhandlingsfrågor. Du bör ha erfarenhet av att driva utvecklings- och förändringsprocesser samt gärna erfarenhet från arbete i ledande befattning.
Som person och ledare är du prestigelös, öppen och utåtriktad och har god förmåga att skapa förtroende. Du är lyhörd för verksamhetens behov och har förmågan att organisera resurser, ta initiativ och fatta beslut. Du agerar alltid med kundens bästa i fokus, tycker om att ge service och är förbättringsorienterad.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1:a januari 2012 eller efter överenskommelse. Anställningen ledigförklaras under förutsättning av erforderliga beslut.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-02
Eftersom Kramfors kommun bedriver ett målmedvetet arbete för att skapa Hälsofrämjande arbetsplatser; arbetsplatser som kännetecknas av en bra arbetsmiljö, låg sjukfrånvaro, delaktighet, trivsel och arbetsglädje, ser vi det som önskvärt att Du har en livsstil som främjar hälsa och välbefinnande, d v s besitter livsstilskompetens. Kramfors kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Ange referensummer och löneanspråk i ansökan.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0612-80 000.
Ange följande referens när du ansöker: 84/2011
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Gun-Britt Hägglund Strandh, 0612-80181

Företag
Kramfors kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Kramfors kommun, Kommunledningskontoret
87280 Kramfors

Jobbnummer
1040376

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kramfors kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningskontoret: