Enhetschef till Kommunens hemsjukvård

Ovanåkers Kommun, Socialförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Ovanåker
2012-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till Kommunens hemsjukvård" (publicerad 2013-12-20) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun, Socialförvaltningen i Ovanåker

Från 2013 övergår primärvårdens hemsjukvård från landstinget till kommunen.
Det gäller för alla patienter över 18 år, som planeras och skrivs in i den kommunala hemsjukvården.
Kommunen har sen tidigare ansvar för hemsjukvården i de särskilt boendena, korttids och dagverksamhet.
Vi vill nu sammanföra dessa verksamheter till en hälso- och sjukvårdsenhet.
Därför söker vi en enhetschef som kan vara med och forma denna verksamhet.

Publiceringsdatum
2012-06-29

Dina arbetsuppgifter
Kommunens hemsjukvård ansvara för att ge planerad hälso- och sjukvård till den enskilde i det egna hemmet.
Hemsjukvårdsenheten som innefattar distriktssköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och rehab assistenter är organiserad i Socialförvaltningens omvårdnadsenhet.
Enhetschefen ansvarar inom sin enhet för att leda och utveckla arbetet samt för personal, budget och arbetsmiljö. Enhetschefen har ett nära samarbete med övriga enhetschefer inom Omvårdnadsenheten och ingår i deras ledningsgrupp.

Socialtjänsten i Ovanåkers kommun arbetar på olika sätt för att utveckla kvalitets- och uppföljningsarbetet. Vi söker nya metoder och utvecklar intern och extern samverkan för att på bästa sätt hitta verksamma lösningar för de behov vi möter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en bakgrund som legitimerad sjuksköterska, arbetsterapeut, sjukgymnast eller har annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig.
Vi vill att du har erfarenhet av uppdrag som chef och ledare och har god kunskap om de lagar som styr kommunal hälso- och sjukvård, omvårdnads- och omsorgsverksamhet.
Önskvärt är ledarerfarenhet från liknande uppdrag.

Vi ställer stora krav på din förmåga att samarbeta/samverka med interna och externa samarbetspartners. Du är självgående och tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt arbete och driver dina processer. Du har en god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där samarbetsförmåga, flexibilitet och god organisationsförmåga är viktiga egenskaper.

Körkort och datorvana erfordras.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid tillsvidareanställning Snarast eller efter överenskommelse

Ersättning
Fast lön
Ange löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-17
Ange följande referens när du ansöker: 05/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: socialtjansten@ovanaker.se

Kontakt
Anette Forsblom, Socialchef, 0271-570 00 (Vx)
Maria Larsson, MAS, 0271-570 00 (Vx)

Facklig kontakt
Ann-Christin Herrdahl, Vision, 0271-570 00 (Vx)
Ann Tigerstrand, Vårdförbundet, 0271-570 00 (Vx)

Företag
Ovanåkers Kommun, Socialförvaltningen

Adress
Ovanåkers Kommun, Socialförvaltningen
82880 EDSBYN

Kontorsadress
Långgatan 24

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0271-57000
E-postadress: socialtjansten@ovanaker.se

Jobbnummer
1286040

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun, Socialförvaltningen: