Enhetschef Överförmyndarenheten Kristinehamns kommun

AxÖ Consulting AB / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Kristinehamn, Degerfors, Karlskoga, Lekeberg, Hammarö eller i hela Sverige

Nu söker vi en enhetschef till överförmyndarenheten i Kristinehamns kommun

"En verksamhet att vara stolt över" med andra ord en god hantering av uppdraget.

Kristinehamns kommun är värdkommun för enheten som leds av Östra Värmlands Överförmyndarnämnd.

Överförmyndarenheten är placerad under HR-avdelningen som ingår i kommunledningsförvaltningen. Enhetens huvuduppgifter är att utöva tillsyn och kontroll över förmyndarskap, godmanskap och förvaltarskap i fem kommuner. Förutom Kristinehamn ingår Karlskoga, Degerfors, Storfors samt Filipstad. Som enhetschef på överförmyndarenheten är du underställd HR-chefen och ingår i dennes ledningsgrupp.

I rollen som enhetschef för överförmyndarenheten är huvuduppgiften att stödja och utveckla handläggarna i sin myndighetsroll och du kommer att planera, leda och utveckla arbetet inom enheten. Enheten består av sex handläggare och en administratör som du har personalansvar för.

Som chef för överförmyndarenheten ansvarar du för att verksamheten bedrivs i enlighet med lagar, förordningar samt politiska mål och att verksamheten håller en god kvalitet utifrån givna ramar. Vidare ansvarar du för ekonomi och arbetsmiljö inom enheten. Du kommer leda en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, flexibilitet och höga ambitioner. Du verkar för en funktionell enhet med väl inarbetade rutiner och säker struktur.

Överförmyndarenheten i Kristinehamn befinner sig i en spännande och viktig utvecklingsresa då vi står inför ett byte av verksamhetssystem där du som chef är drivande i den digitala utvecklingen. Din uppgift som chef är också att hålla dig informerad om förändringar och nyheter inom verksamhetsområdet.

Hos oss blir du del av ett viktigt arbete med intressanta, omväxlande och utmanande arbetsuppgifter, där du som chef skapar förutsättningar för fortsatt god rättssäkerhet. Som enhetschef deltar du på nämndens sammanträden.

Som ny chef i Kristinehamns kommun kommer du få stöd för att ta dig an ledarrollen. Överlämning och introduktion är väl planerad.

Publiceringsdatum
2022-08-23

Kvalifikationer
Du har juridisk, ekonomisk eller beteendevetenskaplig utbildning på högskolenivå eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du ska ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av myndighetsutövning och rollen som chef är meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Som chef i Kristinehamns kommun vill vi att ditt ledarskap kännetecknas av trygghet, tydlighet och tillgänglighet. Du ska ha förmåga att hantera olika situationer och fatta välgrundade beslut. Du förväntas göra verksamhetens mål tydliga för dina medarbetare. Likaså gäller för enhetens önskade resultat och fördelning av resurserna inom gruppens uppdrag.

Som person är du strukturerad, självgående och kan prioritera arbetet på ett effektivt och noggrant sätt. Då arbetsbelastningen varierar bör du känna dig bekväm i att tidvis arbeta i högt tempo. I ditt arbete kommer du ha kontakt med olika människor i varierande sammanhang, därför är det viktigt att du är prestigelös och ha en god samarbetsförmåga. Likaså att du är trygg, stabil och har ett positivt förhållningssätt. Du kommer även ställas inför komplicerade frågor vilket kräver gott omdöme och integritet. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I rollen som enhetschef för överförmyndarenheten erbjuds du möjligheten att teckna distansarbetsavtal.

Du rapporterar till HR-chef Jenny Alpmyr.

B- körkort krävs.

Information och ansökan
All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. För mer information kontakta rekryteringskonsult Mia Haglund på mia.haglund@axoconsulting.se alt. 072-396 05 82. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AxÖ Consulting AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/318".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
AxÖ Consulting

Kontakt
Mia Haglund
0723-960582

Jobbnummer
6911005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: