Enhetschef med fokus på kvalitet och medskapande inom personlig assistans

Halmstads kommun, Avdelningen Stöd och Service, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Avdelningen Stöd och Service, Socialförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.

Avdelningen ansvarar för att handlägga ansökningar om insatser enligt LSS och Socialtjänstlagen för barn och ungdomar med funktionsnedsättning samt vuxna med en utvecklingsstörning, fysisk funktionsnedsättning eller en hjärnskada i vuxen ålder. Avdelningen ansvarar även för att utföra personlig assistans för de personer som har valt kommunen som utförare av insatsen samt för att verkställa insatserna stödfamilj, kontaktperson, ledsagarservice och avlösarservice för barn och vuxna samt boendestöd.

Avdelningen ansvarar också för att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) för socialförvaltningens målgrupper samt daglig verksamhet.

Publiceringsdatum
2022-11-04

Arbetsuppgifter
Är du en drivande ledare med erfarenhet av funktionsvariationsområdet och som alltid sätter brukaren i fokus? Vill du bidra till våra brukares självständighet och delaktighet i samhället? Då kan det vara dig vi söker!

Vi på avdelningen för stöd och service är stolta över vår brukarnöjdhet samt trivsel hos medarbetarna och söker nu dig som vill tillföra än mer till våra fina resultat. Vi är kommunens första verksamhet som har implementerat heltidsarbete som norm. Vi är därför i framkant med att kunna erbjuda våra medarbetare scheman för ett hållbart arbetsliv, vilket är en starkt bidragande faktor till våra goda resultat. Som vår nya enhetschef inom personlig assistans kommer ditt övergripande ansvarsområde vara att tillsammans med dina medarbetare verkställa personlig assistans för ca fem brukare med olika typer av funktionsvariationer. Hos oss kommer du ingå i och samarbeta med avdelningens ledningsgrupp bestående av övriga enhetschefer samt avdelningschefen.

Som enhetschef ansvarar du för att planera, leda och följa upp verksamheten med fokus på kvalitet och medskapande. Det innebär bland annat att du ska sätta mål för och utveckla verksamheten samt kvalitetssäkra arbetssätt. I din roll som enhetschef ingår personal-, budget-, och arbetsmiljöansvar.

Du förväntas ta ett stort eget ansvar och aktivt bidra till positiva resultat för både den egna enheten och hela verksamhetsområdet. Vi jobbar med samarbete och samverkan på flera nivåer och ser detta som en viktig del i arbetet. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och har förmåga att relatera det egna ansvarsområdet till förvaltningen som helhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen så som socionom eller liknande. Vi ser att du har erfarenhet av funktionsvariationsområdet eller annat omsorgsarbete. Det är meriterande om du har chefserfarenhet innehållande budget- och personalansvar inom området. Du får gärna ha erfarenhet av heltidsarbete som norm. Det är meriterande med kunskap inom funktionsvariationsområdet. Du har en god svenska i både tal och skrift.

Som person är du driven och ambitiös och har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt och har förmågan att omvandla definierade mål till konkret handling. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas.

Vi utgår från att du har god förståelse och förmåga till helhetsperspektiv kring de ofta komplexa frågor och processer som rör våra insatser. Vi lägger ett stort värde i en positiv och lösningsfokuserad inställning. Vidare tar du tillvara på medarbetarnas potential och styrkor samt har förmåga att kommunicera på ett sätt som skapar delaktighet och förtroende.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I denna rekrytering tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering med telefonintervju, urvalsintervju med tester samt intervju med rekryterande chef.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Socialförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att vederbörliga beslut tas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Halmstads kommun, Avdelningen Stöd och Service, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C110175 - 2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Avdelningen Stöd och Service, Socialförvaltningen

Kontakt
HR-specialist
Caroline Jotic
caroline.jotic@halmstad.se
072-147 46 87

Jobbnummer
7143295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Avdelningen Stöd och Service, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Avdelningen Stöd och Service, Socialförvaltningen: