Enhetschef LSS

Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen, Hällefors eller i hela Sverige

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

LSS funktionsstöd bedriver stöd och service enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), och har därmed i uppdrag att verkställa beslut om insatser enligt lagen, t ex bostad med särskild service (gruppboende) personlig assistans, kontaktpersoner, ledsagning, korttidstillsyn samt boendestöd enligt socialtjänstlagen, SoL.
Våra kunder (brukare) är i varierande åldrar från spädbarn till äldre.

Publiceringsdatum
2017-01-03

Dina arbetsuppgifter
• Uppdraget innefattar verksamhets- ekonomi, personal- och arbetsmiljöansvar. Uppdraget som ledare innefattar
• dessutom att i samverkan fortlöpande bedriva förbättrings- och utvecklingsarbete utifrån ekonomiska förutsättningar och politiska mål. Vi arbetar utifrån en helhetssyn i hela kommunen med kunden i fokus.
• Som enhetschef har du nära samarbete med områdeschef och tillsammans kommer ni att arbeta för att utveckla verksamheterna så att varje brukare alltid erbjuds en god och trygg omvårdnad.
• Som deltagare i områdets ledningsgrupp har Du även delansvar för områdets övergripande strategiska frågor

Kvalifikationer
• Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna tidigare erfarenhet från ledarskap och förändringsarbete, samt god självkännedom. Du bör även vara väl bekant med att arbeta med IT-baserade schema-, planerings- ekonomi- och dokumentationssystem. Det är en fördel om du har erfarenhet av funktionshindrade personer.

• B-körkort erfordras

Dina egenskaper
• Vi söker dig som kan arbeta mål- och resultatinriktat med inriktning mot en optimal användning av befintliga resurser. Du har en god samarbetsförmåga, är tydlig och omvärldsorienterad, samt kan leda, motivera och utveckla dina medarbetare till engagemang för att vidare utveckla verksamheten. Du har en hög arbetsmoral och trivs med att arbeta med frihet under ansvar.
• Du har en god kommunikativ förmåga, talar och skriver svenska helt obehindrat. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet

Utbildningsnivå:
• Universitet/Högskola

Vi erbjuder:
• Tillträde 2017-02-01 eller enligt överenskommelse.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Månadslön
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-17
Ange följande referens när du ansöker: 3305302207
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anneli Stenberg (+46) 0680-16277 0680-16100
Rikard M/Nancy F (+46) 680-16238 680-16100

Företag
Härjedalens Kommun, Socialförvaltningen

Adress
Härjedalens Kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2, 84233 Sveg

Jobbnummer
3244254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen: