Enhetschef LSS
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen,
Hällefors eller i
hela Sverige Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun
Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.
LSS funktionsstöd bedriver stöd och service enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), och har därmed i uppdrag att verkställa beslut om insatser enligt lagen, t ex bostad med särskild service (gruppboende) personlig assistans, kontaktpersoner, ledsagning, korttidstillsyn samt boendestöd enligt socialtjänstlagen, SoL.
Våra kunder (brukare) är i varierande åldrar från spädbarn till äldre.
Publiceringsdatum2017-01-03Dina arbetsuppgifter• Uppdraget innefattar verksamhets- ekonomi, personal- och arbetsmiljöansvar. Uppdraget som ledare innefattar
• dessutom att i samverkan fortlöpande bedriva förbättrings- och utvecklingsarbete utifrån ekonomiska förutsättningar och politiska mål. Vi arbetar utifrån en helhetssyn i hela kommunen med kunden i fokus.
• Som enhetschef har du nära samarbete med områdeschef och tillsammans kommer ni att arbeta för att utveckla verksamheterna så att varje brukare alltid erbjuds en god och trygg omvårdnad.
• Som deltagare i områdets ledningsgrupp har Du även delansvar för områdets övergripande strategiska frågor
Kvalifikationer• Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna tidigare erfarenhet från ledarskap och förändringsarbete, samt god självkännedom. Du bör även vara väl bekant med att arbeta med IT-baserade schema-, planerings- ekonomi- och dokumentationssystem. Det är en fördel om du har erfarenhet av funktionshindrade personer.
•
• B-körkort erfordras
Dina egenskaper• Vi söker dig som kan arbeta mål- och resultatinriktat med inriktning mot en optimal användning av befintliga resurser. Du har en god samarbetsförmåga, är tydlig och omvärldsorienterad, samt kan leda, motivera och utveckla dina medarbetare till engagemang för att vidare utveckla verksamheten. Du har en hög arbetsmoral och trivs med att arbeta med frihet under ansvar.
• Du har en god kommunikativ förmåga, talar och skriver svenska helt obehindrat. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet
Utbildningsnivå:
• Universitet/Högskola
Vi erbjuder:
• Tillträde 2017-02-01 eller enligt överenskommelse.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
ErsättningMånadslön
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-17
Ange följande referens när du ansöker: 3305302207
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnneli Stenberg (+46) 0680-16277 0680-16100
Rikard M/Nancy F (+46) 680-16238 680-16100
FöretagHärjedalens Kommun, Socialförvaltningen
AdressHärjedalens Kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg
KontorsadressRingvägen 2, 84233 Sveg
Jobbnummer 3244254
Observera att sista ansökningsdag har passerat.