Enhetschef Inköp och upphandling till Renova

Renova AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Renova AB i Göteborg, Kungälv, Tjörn, Stenungsund, Ale eller i hela Sverige

Vi sätter värde på allt - för en hållbar morgondag! Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi en viktig roll att fylla. Vårt uppdrag är att skapa affärsmässig samhällsnytta genom att ta ett långsiktigt ansvar för miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering och återvinning. Genom att aktivt satsa på forskning och utveckling tar vi också ansvar för framtiden. Vår tunga fordonsflotta är fossilfri och vi behandlar drygt 1 miljon ton avfall och återvinningsmaterial om året. Vi är en koncern med två bolag som ägs av 10 kommuner i Västsverige och totalt är vi ca 800 medarbetare. Helhetsperspektiv, Engagemang, Tillsammans och Ansvar sammanfattar vårt förhållningssätt!
För mer information besök: www.renova.se
http://www.renova.se/


Publiceringsdatum
2022-06-30

Arbetsuppgifter
Som enhetschef för Inköp och upphandling kommer du att leda arbetet på enheten samt ha en strategisk nyckelroll i organisationen för att säkerställa affärsmässiga upphandlingar. Du kommer ha ett nära samarbete med Renovas verksamhet.

Du medverkar i planering och analys inför anskaffningsbeslut och leder ditt team till att utveckla anskaffningsstrategier och genomföra upphandlingar. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen driver och deltar du i utvecklingsprojekt och förbättringsarbeten. I arbetet ingår också att stödja och vägleda beställare i inköps- och avtalsfrågor.
Inom Renova bedriver vi upphandling inom många olika verksamhetsområden såsom inköp av varor, tjänster samt anläggningsentreprenader. Rollen är strategisk och när det krävs även operativ.



Kvalifikationer
Rollen inbegriper kontinuerlig kontakt med chefer och medarbetare på såväl koncern som affärsområde vi lägger därför stor vikt vid hög yrkesmässig förmåga, pedagogisk kompetens och lyhördhet. Vi söker dig med akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom inköp, juridik, ekonomi eller likvärdigt. Du behöver ha minst 5 års praktisk erfarenhet av upphandling inom LoU och LuF gärna från kommunalt bolag eller förvaltning. Du behöver också ha några års erfarenhet av en ledande roll, då du kommer att ha chefsansvar för din grupp om 4 personer. Vi vill att du är driven och utvecklingsinriktad, vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete. Du arbetar strukturerat och du är bra på att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en god grund gällande entreprenadjuridik och avtalsrätt, mycket god förhandlings- och projekterfarenhet samt erfarenhet från att upprätta och tolka avtal. Vi arbetar i enlighet med lagstiftningen inom LoU & LuF och vi använder oss av Kommers som systemstöd.

Renovas ledarfilosofi innebär att du som ledare ska vara ett föredöme för dina medarbetare och bidra till en verksamhet som utmärks av ständig utveckling och hög kvalitet genom ett kommunikativt, involverande och utvecklande ledarskap. Du är även lugn och trygg som person, och du kan fungerar som bollplank till din egen grupp samt övriga organisationen.

ÖVRIGT
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar ATK-tid, karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Renova AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C94865".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Renova AB (org.nr 556108-3337)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Renova AB

Kontakt
Ekonomichef
Anna Johansson
anna.johansson@renova.se
031-618130

Jobbnummer
6789321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Renova AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Renova AB: