Enhetschef, försörjningsstöd
Kristianstads kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige AOV:2015:78
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Publiceringsdatum2015-06-25Dina arbetsuppgifterDu kommer som enhetschef att ha verksamhets-, budget-, personal- samt arbetsmiljöansvar för din enhet. I din roll som enhetschef ingår vägledning och samordning av arbetsuppgifter och möta dina medarbetare i det dagliga arbetet.
Vidare kommer du att ha en teamledare som ansvarar för det dagliga arbetet i sina två team. I det ena teamet arbetar socialassistenter, assistenter och kravhandläggare. Deras främsta arbetsuppgifter är administration, handläggning av försörjningsstöd, förmedlingsärende, dödsbohandläggning och kravhandläggning. Det andra teamet arbetar med ungdomar som uppbär försörjningsstöd.
I din roll ingår en samordningsfunktion för pågående projekt och löpande utveckling av verksamheten. Du kommer även att vara samordnare för förbättringsarbeten. Tillsammans med chefskollegor kommer du att arbeta för utveckling av verksamheten med medborgaren i fokus. Det är ditt ansvar att leda, fördela och utveckla arbetet på din enhet samt ansvara för att ta fram rutiner och riktlinjer och se till att de är uppdaterade.
Kvalifikation
Du som söker har högskoleexamen som socionom, beteendevetenskap eller med annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare är utbildning inom socialrätt från högskola ett krav. Ledarutbildning är meriterande.
Du ska ha minst 5 års erfarenhet av arbete inom kommunal socialtjänst med myndighetsutövning. Arbetet som Enhetschef kräver att du har goda kunskaper om de lagar som styr socialtjänstens handläggning av försörjningsstöd, VNR, dödsbohandläggning samt förmedlingsmedel.
Vidare har du erfarenhet av arbetsledning av personal samt minst 2 års erfarenhet av arbete med strategiskt utvecklings- och förändringsarbete. Erfarenhet av verksamhets-, ekonomi-, personal- samt arbetsmiljöansvar är meriterande.
Du har erfarenhet av att samverka med olika aktörer både internt och externt och erfarenhet av arbete i verksamhetssystem inom myndighetsutövning. Du har goda datorkunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som person är lyhörd, kreativ och flexibel. Du är trygg i dig själv och i din roll som ledare/enhetschef med god kommunikations- samarbetsförmåga. I din ledarroll har du en förmåga att motivera och entusiasmera dina medarbetare. Vidare är du också resultatinriktad och utvecklingsorienterad med en god förmåga att driva flera processer parallellt samt innehar god administrativ förmåga.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde efter överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Ann-Christin Bjerrehus, Verksamhetschef, 044-13 62 91
För facklig information, ta kontakt med
Andreas Jeppsson, SACO, 044-13 53 84
Carina Sickeldal, TCO, 044-13 48 83
Sista ansökningsdatum
2015-07-26
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta Sektion Rekrytering på 044-13 50 00.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2354509
Observera att sista ansökningsdag har passerat.