Enhetschef företagsregistreringsavdelningen
Bolagsverket, Företagsregistreringsavdelningen / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bolagsverket, Företagsregistreringsavdelningen i Sundsvall Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagsamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.
Vi finns i Sundsvall och är cirka 550 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.
Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva.
Publiceringsdatum2019-11-05ArbetsuppgifterSom enhetschef har du förutom produktionsansvar för enhetens registreringsärenden och telefonisupport även ett ansvar för Bolagsverkets interna ekobrottsgrupp med extern och intern samverkan i ekobrottsfrågor.
Du har budget- personal- och arbetsmiljöansvar för ca 10 medarbetare och en viktig uppgift är att utveckla den fysiska och psykosociala arbetsmiljön. Tillsammans med dina medarbetare arbetar ni aktivt med vidareutveckling och effektivisering av arbetssätt, systemutveckling och praxis inom enhetens verksamhetsområde.
Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till avdelningschefen. Att nå och följa upp avdelningens och Bolagsverkets gemensamma mål ansvarar du och dina chefskollegor för tillsammans.
Övriga uppgifter är bl a att leda uppdrag och skriva rapporter inom ditt verksamhetsområde.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant akademisk utbildning, alternativt längre erfarenhet inom område som vi bedömer som likvärdigt. Du har flerårig och aktuell chefserfarenhet.
Du har ett helhetsperspektiv och fattar beslut som gynnar Bolagsverket. Du värnar om samarbete och goda relationer. Du är initiativrik och driver enhetens verksamhet framåt utifrån omvärldens krav och avdelningens förutsättningar.
För att lyckas i rollen krävs att du är tydlig, kommunikativ och säkerställer att budskap når fram. Vidare har du en god självkännedom och lätt för att skapa förtroende.
Du kan uttrycka dig på väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Utifrån ditt särskilda ansvar för ekobrottsfrågor ser vi helst att du ha erfarenhet från utredande arbete med skattebrott eller liknande.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina ledaregenskaper och det är viktigt att du rätt person för uppdraget.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV
Svara på frågorna i slutet av ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBolagsverket, Företagsregistreringsavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "30/19".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bolagsverket (org.nr 202100-5489)
Arbetsplats Bolagsverket, Företagsregistreringsavdelningen
Jobbnummer 4941054
Observera att sista ansökningsdag har passerat.