Enhetschef för Vård och Omsorgsboende
Eslövs kommun, Äldreomsorgen / Sjukvårdschefsjobb / Eslöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Eslöv,
Kävlinge,
Höör,
Lund,
Svalöv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eslövs kommun, Äldreomsorgen i Eslöv Eslöv är en populär bostadsort med närmare 32 000 invånare, belägen i Öresundsregionen. I Eslöv är det nära till det mesta, inte minst tack vare de goda tågförbindelserna med övriga delar av Skåne och Köpenhamn. I kommunen finns småstadens lugn, närhet och levande landsbygd, men också tillgång till kultur och affärsutbud.
I Eslövs kommun tar vi tillvara alla medarbetares kompetens, oavsett olikheter. Kommunen är certifierad enligt standarden Investors in People, IiP, som förenar verksamhetsutveckling med delaktighet och utveckling för medarbetarna.
Från och med den 1 januari 2015 gäller Rökfri arbetstid på alla arbetsplatser inom Eslövs kommun.
Förvaltningen Vård och Omsorg rymmer tre verksamheter, äldreomsorg, stöd till personer med funktionsnedsättning samt socialtjänst över 18 år. Med den enskilde individens behov i fokus arbetar vi för att åstadkomma goda levnadsförhållanden för de kommuninvånare som har behov av vård och omsorg samt för deras delaktighet i samhällslivet.
Vård och Omsorg söker nu en ny enhetschef till ett av våra Vård och Omsorgs boende.
Publiceringsdatum2015-09-30ArbetsuppgifterVill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg?
Hos oss har du möjlighet att påverka och göra skillnad i människors vardag. Vi erbjuder dig en kreativ arbetsplats med utrymme för utveckling och egna idéer.
Ditt uppdrag blir att direkt under verksamhetschefen leda och utveckla arbetet inom verksamhetsområdet, vilket innefattar personal-, budget-, kvalitets- och arbetsmiljöansvar.
Du förväntas sätta brukaren i centrum och verka för goda relationer med såväl brukare som anhöriga.
Dessutom ingår du i verksamhetschefens ledningsgrupp för vård och omsorgsboenden där du kan bidra för hela verksamhetens utveckling och gemensamma lärande.
KvalifikationerDu som söker ska ha socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ledarskapsutbildning anses meriterande.
För att lyckas i detta uppdrag är det bra om du har gedigen arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom offentlig verksamhet.
Du är en trygg chef som trivs med utveckling och samarbete. Du har förmåga att fatta beslut, styra mot resultat och skapa engagemang. Du skapar förutsättningar för arbetsglädje genom lyhördhet och tydlighet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
En god samarbetsförmåga är en förutsättning då tjänsten innebär ett delat ledarskap på ett av våra vård och omsorgsboenden.
Det är viktigt för oss att du kan identifiera dig med våra tre ledstjärnor: Egenmakt, kvalitet och förändringsvilja där brukaren står i fokus.
Du bör ha B-körkort.
ÖVRIGT
Urval kommer ske löpande.
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.
Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-01 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-18
Ange följande referens när du ansöker: A498660
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Fremner, Verksamhetschef 0413-62713
Facklig kontaktDaniel Nilsson, Kommunal 0413-62199
Marie Kvist, Vision 0413-62156
Jasmin Safic, SSR 0413-624 07
FöretagEslövs kommun, Äldreomsorgen
AdressEslövs kommun, Äldreomsorgen
Eslöv
24180 ESLÖV
KontorsadressGröna Torg 2 24180 Eslöv
Jobbnummer 2456805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.